روش های تقویت کارکرد و خلاقیت مغز

امروزه دانشمندان بر این باورند که همواره باید به روش هایی متوسل شد که بر کارکرد و خلاقیت مغز بیفزایند حتی اگر آن فعالیت نوعی خرق عادت باشد.

«مغز شما به ورزش نیاز دارد»، شنیدن این جمله برای بیشتر مردم در چند دهه پیش از این عجیب می نمود .

1مطالعه کنید:

 در نخستین فرصت به دست آمده کتابی با موضوعی کاملا جدید، موضوعی که تاکنون در مورد آن اطلاعی نداشتید بخرید. به این ترتیب هر هفته در یک موضوع جدید کارشناس و خبره می شوید. با این کار نه تنها ورزش کرده اید بلکه به این همه ناشر و نویسنده و مترجم که گاه بازاری برای فروش کتاب هایشان نمی یابند کمک کرده اید.

2-جدی نباشید کمی بازی کنید:

مغز شما همواره از بازی استقبال می کند چرا که در این وضعیت مهارت هایش را به آزمون گذارده است. جدول کلمات، سود و کو (جدول اعداد) و بازی های رایانه ای که این روزها به مدد گوشی های مدرن و مجهز به وفور یافت می شوند، می توانند به بالا رفتن مهارت های مغز و حافظه تان کمک کنند. از خاطر نبریم که زمان استفاده از این بازی ها نیز شرط اساسی است.

3گاهی با دستتان مخالفت کنید:

از امروز بکوشید از دست مخالفتان استفاده کنید. ممکن است دشوار به نظر برسد چنان چه بخواهید کلید را با دست چپ بچرخانید و یا برعکس. به مدت یک هفته ساعتتان را در دست مخالف ببندید تا یادتان بماند قرار است از دست مخالف استفاده کنید.

۴مغزتان را به چربی های سالم میهمان کنید:

روغن های ماهی، خشکبار، دانه های مغذی و روغن زیتون در شمار این دسته غذا هاهستند. شروع کنید به خوردن این گونه غذاها و به طور جدی دورمصرف چربی های اشباع شده خط قرمز بکشید!

۵دست به خرق عادت بزنید:

 اغلب ما به عادت هایمان دلبسته ایم؛ وقت کشی ها و تفریحاتی که گاه تا ساعت ها می توانند ادامه یابند اما می گویند هرگاه چیزی به طبیعت دوم انسان بدل شد مغز دیگر برای انجام آن انرژی می سوزاند. اگر عزمتان را جزم نموده اید که مغزتان جوان بماند با عادت هایتان مبارزه کنید. از هم اکنون درها را با دست مخالفتان باز کنید. گاهی با دست چپ غذا بخورید و برعکس. با این کار مغز شما از خواب بیدار می شود چرا که قرار است کوشش مضاعف داشته باشید.

۶یک مهارت تازه یاد بگیرید:

با فراگیری هر مهارتی بخش های مختلفی از مغز شما به کار می افتد و با این کار حافظه تان نیز فرصت ورود به بازی را می یابد.

۷از هر چیزی فهرست تهیه کنید:

 فهرست ها معجزه می کنند. تهیه فهرست به شما کمک می کند موارد مختلف را به هم پیوند دهید. فهرستی از همه مکان هایی که به آن ها سفر کرده اید تهیه کنید و نام همه غذاهایی را که تاکنون چشیده اید روی کاغذ بیاورید. با این کار هر روز حافظه تان را شخم می زنید.

مطالب مرتبط :

۳ ماده غذایی طبیعی برای تقویت کوتاه مدت ذهن

افزایش رطوبت مغز– برای رفع بی‌خوابی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ