یاقوت‌های مقوی قلب و تولید قلب مصنوعی

انار می‌تواند آسیب ناشی از استفاده از فست‌فودها را از بین ببرد و عروق خونی را سالم نگه دارد. مکمل‌های تولید شده از میوه انار می‌تواند باعث تقویت و حفظ سلامت رگ‌های خونی شود و از بروز سکته قلبی و مغزی جلوگیری کند. در مطالعه‌ای که توسط متخصصان اسپانیایی انجام شد تاثیر داروهای حاوی ترکیبات انار که پلی‌فنول نامیده می‌شود روی تعدادی از حیوانات آزمایشگاهی که سیستم قلب و عروق‌شان مشابه انسان است، بررسی شد.

مجله سیب سبز: انار می‌تواند آسیب ناشی از استفاده از فست‌فودها را از بین ببرد و عروق خونی را سالم نگه دارد. مکمل‌های تولید شده از میوه انار می‌تواند باعث تقویت و حفظ سلامت رگ‌های خونی شود و از بروز سکته قلبی و مغزی جلوگیری کند.  در مطالعه‌ای که توسط متخصصان اسپانیایی انجام شد تاثیر داروهای حاوی ترکیبات انار که پلی‌فنول نامیده می‌شود روی تعدادی از حیوانات آزمایشگاهی که سیستم قلب و عروق‌شان مشابه انسان است، بررسی شد. در این تحقیق مشخص شد مصرف مکمل‌های حاوی 200 میلی‌گرم پلی‌فنول بسیاری از عوارض جانبی ناشی از مصرف غذاهای پرچرب را از بین می‌برد بنابراین قرار دادن ترکیب پلی‌فنول موجود در انار در رژیم غذایی از بروز نارسایی غشای داخلی قلب و عروق که اولین علامت سکته و تصلب شرایین است پیشگیری می‌کند.


در ادامه در صفحه مجله سیب سبز می‌خوانید:

قلب مصنوعی هم تولید شد
محققان فرانسوی موفق به تولید پروتزی شدند که بیشترین شباهت را به اندام طبیعی قلب دارد. سال‌ها متخصصان به منظور جلوگیری از پیوندهای ناموفق قلب تلاش کردند قلب مصنوعی بسازند و در نهایت به این مهم دست یافتند و برای آزمایش آن روی انسان مجوز گرفتند. البته استفاده از قلب مصنوعی برای اولین بار در سال 1981 در ایالات متحده اتفاق افتاد. آنها پمپ‌های مصنوعی بودند که به صورت موقت جایگزین بطن‌های قلب می‌شدند اما محققان فرانسوی توانستند پروتزی بسازند که به طور کامل جایگزین قلب می‌شود و بیمار می‌تواند تا سال‌ها به زندگی طبیعی خود ادامه دهد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ