دردهای عصبی دیابت و علایم آن

دیابت می تواند آسیب های عصبی همراه با درد را ایجاد کند.

دردهای عصبی دیابت و علایم آن

دیابت می تواند آسیب های عصبی  همراه با درد را ایجاد کند.

آیا می دانستید که درد پاها و دستانتان ممکن است به دیابت مرتبط باشد؟ دیابت با قند خون کنترل نشده شروع می شود. دیابتی ها قند خون بالایی دارند و به مرور زمان آسیب های شدیدی به اعصابشان وارد می شود. این آسیب عصبی می تواند درد سختی را سبب شود که درد عصبی دیابتی نامیده می شود.

ممکن است پزشکتان به نوروپاتی یا نوروپاتی خارجی اشاره کرده باشد. نوروپاتی یک آسیب عصبی است که غالبن با درد همراه است. نوروپاتی خارجی، نوروپاتی ایست که در اندام اتفاق میفتد و ممکن است منجر به درد شود؛ مانند پا درد یا دست درد.

علت اصلی نوروپاتی خارجی، دیابت است.

نوروپاتی خارجی دیابتی، یک آسیب ناشی از دیابت است که بیشتر در دست یا پا احساس می شود، که ممکن است همراه با درد باشد و یا نباشد. برخی افراد این آسیب را با درد، سوزن سوزن شدن یا بی حسی تجربه می کنند، در حالی که برخی دیگر اصلن هیچ علائمی ندارند. درد عصبی دیابت ناشی از اعصاب آسیب دیده، یک نوع منحصر به فرد از درد است که با دردی که از سر درد، رگ به رگ شدن مچ پا یا آرتریت متحمل می شوید، کاملن متفاوت است.

متوجه علائمتان شوید!

اگر دیابت دارید و از درد پا رنج می برید، ممکن است دچار درد عصبی دیابت شده باشید. ممکن است در دست ها هم این درد را داشته باشید. هم چنین ممکن است با مرور زمان این درد کم و زیاد شود.

منبع: www.lyrica.com

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ