دیابت نوع دو می تواند به مهارت های ذهنی آسیب بزند

یک تحقیق نشان داده است که در عرض دو سال افراد مبتلا به دیابت نوع 2 دچار مشکل جریان خون در مغز می شوند که این مشکل می تواند در مهارت های حافظه و تفکر آن ها اختلال ایجاد کند.

دیابت نوع دو می تواند به مهارت های ذهنی آسیب بزند

یک تحقیق نشان داده است که در عرض دو سال افراد مبتلا به دیابت نوع 2 دچار مشکل جریان خون در مغز می شوند که این مشکل می تواند در مهارت های حافظه و تفکر آن ها اختلال ایجاد کند.

نویسنده ارشد مطالعات، دکتر ورا نواک، دانشیار مغز و اعصاب در دانشکده پزشکی هاروارد در بوستون می گوید: “مهم ترین یافته ی ما  ارتباطی است که میان کاهش عملکرد ادراکی و اختلال در جریان خون در مغز یافته ایم.”

مشکلی که محققان دریافته اند، اتساع (گشاد شدن) رگ های خونی است که سبب می شود که خون بیشتری به سمت مغز در جریان باشد. مقادیر کافی از خون برای مهارت های فکری و سایر فعالیت ها حیاتی است.

این محققان دریافته اند که هر چه قدر میانگین قند خون فرد نسبت به چند ماه گذشته اش بالاتر باشد (اندازه گیری ای موسوم به A1C)، مشکل اتساع عروق خونی شان جدی تر خواهد بود.

این تحقیق در 8 ام ماه جولای در ژورنال Neurology به صورت آنلاین منتشر شد. این مطالعات توسط موسسه ی ملی سالمندان ایالات متحده، انجمن دیابت آمریکا، مرکز علوم ترجمه و بالینی دانشگاه هاروارد و مرکز ملی منابع پژوهشی ایالات متحده مورد حمایت قرار گرفته است.

در این تحقیق، محققان 40 نفر را مورد مطالعه قرار دادند که میانگین سنی شان 66 سال بود. 19 نفر از داوطلبان مبتلا به دیابت نوع 2 بودند و 21 نفر هم بیماری قند خون نداشتند.

در پایان دو سال که تحقیقات به سر انجام رسید، آنهایی که به دیابت نوع 2 مبتلا بودند، توانایی کمتری برای تنظیم جریان خون ورودی به مغز داشتند و در تست های حافظه و تفکر امتیاز کمتری به دست آوردند.

منبع:  www.webmd.com

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ