علائم و نشانه های میگرن

بسیاری از مبتلایان به میگرن سردردشان را این طور توصیف می کنند: دردی نبض دار، معمولن در یک طرف سر، با علائمی مثل تهوع و حساسیت به نور، صدا و یا بو

علائم و نشانه های میگرن

علائم شایع میگرن عبارتند از:

  • درد شدید و اغلب نبض دار؛ معمولن در یک طرف سر
  • تهوع و یا استفراغ
  • حساسیت به نور
  • حساسیت به صدا
  • درد چشم

انجمن بین المللی سردرد، میگرن دوره ای را این طور تعریف می کند: دردی زننده و ناراحت کننده که شدتش از متوسط است تا شدید، که با فعالیت های بدنی تشدید می شود و همراه با تهوع و یا استفراغ و همچنین ترس از نور و یا ترس از صدا (حساسیت به نور و صدا) می باشد. یک سردرد میگرنی معمولن از چند ساعت تا چند روز طول خواهد کشید.

بسیاری از مبتلایان به میگرن سردردشان را این طور توصیف می کنند: دردی نبض دار، معمولن در یک طرف سر، با علائمی مثل تهوع و حساسیت به نور، صدا و یا بو. در برخی موارد این ناراحتی ممکن است دو سویه باشد. درد ناشی از میگرن معمولن از متوسط تا شدید درجه بندی می شود. فعالیت های بدنی یا تقلا کردن (بالا رفتن از پله، دویدن به دنبال اتوبوس و …) علائم را تشدید خواهد کرد.

حدود یک سوم مبتلایان به میگرن، درست قبل از شروع سردرد، یک هاله یا یک علامت عصبی خاص را احساس می کنند. اغلب “هاله” یک اختلال بصری است که با دیدن یک نقطه ی کور موقت که بخشی از میدان بینایی را مبهم می کند همراه است. دیدن نور های چشمک زن در هر دو چشم و یا یکی از آن ها، گاهی حول نقطه ی کور هم جزو علائم ذکر شده است. سایر علائم شامل بی حسی یا ضعف در یک طرف بدن، و یا اختلالات در گفتار از علائمی است که به ندرت اتفاق می افتند.

منبع:  www.medicinenet.com

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ