در انتخاب رژیم غذایی سم‌زدا دقت کنید

روش‌های سم زدایی بدن از قرن‌ها پیش در دنیا وجود داشته است حتی در توصیه‌های بقراط هم این روش‌ها و تاثیر آنها بر سلامتی وجود دارند اما باید در انتخاب رژیم سم‌زدا دقت کرد. بسیاری از رژیم‌های غذایی سم‌زدا بدن را در معرض کاهش شدید کالری دریافتی قرار می‌دهند و می‌توانند بدن را از دسترسی به مواد غذایی مورد نیاز خود بازدارند، به آن گرسنگی دائم بدهند و سوخت و ساز را کاهش دهند. جنبه‌های منفی دیگر بعضی از این رژیم‌ها از دست دادن آب بدن، خستگی، سرگیجه، تهوع و حتی آسیب رساندن به دستگاه گوارش به ویژه روده بزرگ است.

مجله سیب سبزروش‌های سم زدایی بدن از قرن‌ها پیش در دنیا وجود داشته است حتی در توصیه‌های بقراط هم این روش‌ها و تاثیر آنها بر سلامتی وجود دارند اما باید در انتخاب رژیم سم‌زدا دقت کرد. بسیاری از رژیم‌های غذایی سم‌زدا بدن را در معرض کاهش شدید کالری دریافتی قرار می‌دهند و می‌توانند بدن را از دسترسی به مواد غذایی مورد نیاز خود بازدارند، به آن گرسنگی دائم بدهند و سوخت و ساز را کاهش دهند. جنبه‌های منفی دیگر بعضی از این رژیم‌ها از دست دادن آب بدن، خستگی، سرگیجه، تهوع و حتی آسیب رساندن به دستگاه گوارش به ویژه روده بزرگ است. در این برنامه غذایی هیچ‌کدام از این اتفاق‌ها برای بدن شما نمی‌افتد. می‌توانید تنها با یک تغییر کوچک در برنامه غذایی آخر هفته خود، مواد خطرناک را از بدن‌تان پاک کنید. با این مواد غذایی سم‌زدا که به راحتی می‌توانید آنها را در سوپر مارکت‌ها پیدا کنید، می‌توانید علاوه بر دفع سموم بدن، وزن خود را کاهش دهید و سطح انرژی بدن خود را بالا ببرید.


در ادامه در صفحه مجله سیب سبز می‌خوانید:
بدن شما درون خودش یک سیستم یا دستگاه سم‌زدا دارد و می‌تواند سموم را دفع و از بدن بیرون براند. این دستگاه 3 عضو مهم دارد:
1- کبد: اولین خط دفاعی بدن در برابر سموم، کبد شماست. کبد درست مانند یک فیلتر در جریان خون قرار می‌گیرد و می‌تواند سموم مواد غذایی‌ای که می‌خورید را تصفیه کند.
2- روده بزرگ: این عضو باکتری‌هایی دارد که می‌توانند هم مواد سالم و هم مواد ناسالم تولید کنند. شما باید جریان عبوری از روده بزرگ خود را منظم نگه دارید تا این عضو بتواند نقش مهم خود را در بیرون راندن مواد شیمیایی ناسالم، پیش از آنکه بتوانند به بدن شما آسیب برسانند، انجام دهد.
3- کلیه: کلیه‌ها به طور منظم خون شما را فیلتر می‌کنند و مواد سمی را به شکل ادرار از بدن شما بیرون می‌رانند.
برای یک رژیم سم‌زدا که به درستی عمل کند شما باید با تغذیه مناسب بدن خود با مواد سالم و حیاتی، از این سه ارگان مهم محافظت کنید.
این رژیم 48ساعته پاک‌کننده بر پایه مصرف غذاهای سم‌زداست که باعث می‌شوند سیستم سم‌زدای بدن شما به درستی کار کند. این برنامه غذایی به غذاهایی که در روزهای عادی هفته می‌خورید وابسته نیست و اصلا لازم نیست در این 48 ساعت تنها غذاهای خام‌بخورید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ