خطر مواجهه طولانی مدت موادآرایشی با پوست‌ومو

صاف‌کننده‌های کراتینه: درمان مو با کراتین در سالن آرایش می‌تواند موهــایی ابــریشمی، صاف و بـدون پیچ‌خوردگی ایجاد کند. این نوع درمان معمولا در بازار با تضمین عاری از فرمالدئید بودن به فروش می‌رسد اما مطالعات نشان داده این ماده در بیش از نیمی از محصولات وجود دارد. مواجهه طولانی‌مدت با این ماده باعث ایجاد سرطان می‌شود. صاف کردن موها هرچند ماه یک بار شما را زیاد در معرض محدودیت قرار نمی‌دهد اما می‌تواند یک خطر واقعی در سبک زندگی‌تان باشد.

مجله سیب سبزصاف‌کننده‌های کراتینه: درمان مو با کراتین در سالن آرایش می‌تواند موهــایی ابــریشمی، صاف و بـدون پیچ‌خوردگی ایجاد کند. این نوع درمان معمولا در بازار با تضمین عاری از فرمالدئید بودن به فروش می‌رسد اما مطالعات نشان داده این ماده در بیش از نیمی از محصولات وجود دارد. مواجهه طولانی‌مدت با این ماده باعث ایجاد سرطان می‌شود. صاف کردن موها هرچند ماه یک بار شما را زیاد در معرض محدودیت قرار نمی‌دهد اما می‌تواند یک خطر واقعی در سبک زندگی‌تان باشد.

کاندیشنر و اتوی مو: کاندیشنر می‌تواند با مقابله با الکتریسیته ساکن از وز شدن موهای شما جلوگیری کند اما نتیجه این کار تنها تا شامپوی بعدی دوام دارد. اتوی مو هم می‌تواند موجب گره خوردن بیشتر مو شود. بدون شک سشوار نسبت به اتوی مو تاثیر کمتری در صاف کردن موها دارد اما آرایشگر شما باید از تکنیک‌های درست همراه با محصولات بی‌خطر برای صاف کردن موهای شما استفاده کند.


در ادامه در صفحه مجله سیب سبز می‌خوانید:

کاشت ناخن: محصولات مانیکور حاوی طیف گسترده‌ای از مواد شیمیایی از جمله فرمالدئید، فتالات، استون و تولوئن هستند که دود آن‌ها ممکن است پوست، چشم، بینی و دستگاه تنفسی را تحریک کند. این اتفاق در مورد کارمندان آرایشگاه بیشتر از مشتری‌ها می‌افتد. مانیکور و پدیکور همچنین می‌توانند باعث عفونت‌های قارچی و باکتریایی شوند به‌خصوص اگر وسایل به‌درستی استریل نشده باشند.
گزینه مناسب: کاهش خطرات: قبل از انجام مانیکور و پدیکور از نظافت سالن مطمئن شوید. اگر به بهداشت آن شک دارید از خدمات آن استفاده نکنید. اگر می‌خواهید پدیکور انجام دهید قبلش پاهای‌تان را اصلاح نکنید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ