گیاهی و صد درصد بی‌ضرر؛ واقعا راست است؟!

دکتر سیدعلی آذین، رئیس کلینیک سلامت جنسی مرکز درمان ناباروری ابن‌سینا می‌گوید: مردم تصور می‌کنند هر چیزی که برچسب «گیاهی» روی آن نصب شده باشد، بی‌خطر است. اگر دقت کرده باشید در تبلیغات محصولات دارویی چه در شبکه‌های خارجی و چه داخلی عنوان می‌شود «صد درصد گیاهی و بدون ضرر» در حالی که اگر ماده گیاهی صد درصد گیاهی باشد، دلیل بر این نیست که حتما بی‌عارضه است.

مجله سیب سبزدکتر سیدعلی آذین، رئیس کلینیک سلامت جنسی مرکز درمان ناباروری ابن‌سینا می‌گوید: مردم تصور می‌کنند هر چیزی که برچسب «گیاهی» روی آن نصب شده باشد، بی‌خطر است. اگر دقت کرده باشید در تبلیغات محصولات دارویی چه در شبکه‌های خارجی و چه داخلی عنوان می‌شود «صد درصد گیاهی و بدون ضرر» در حالی که اگر ماده گیاهی صد درصد گیاهی باشد، دلیل بر این نیست که حتما بی‌عارضه است. ما گیاهانی داریم که بشر از دیرباز از آنها برای درمان بیماری‌های پیچیده استفاده می‌کرده است و گیاهان بی‌خطری هم نبوده‌اند بنابراین صرف این ادعا که گیاهان دارویی کاملا بی‌ضرر هستند، ادعای غلطی است.


در ادامه در صفحه مجله سیب سبز می‌خوانید:

با یک دارو نمی‌توان همه مشکلات را برطرف کرد

در زمینه عملکرد جنسی انسان‌ها، ابعاد روانی و جنبه‌های بیولوژیک نظیر سلامت عروق، اعصاب، سلامت غدد درون‌ریز و … مطرح است. این در حالی‌ است که در تبلیغ یک محصول گفته می‌شود روی انواع مختلفی از اختلالات عملکرد جنسی که هر کدام آسیب‌شناسی خاص خود را دارند، موثر است. همین جاست که باید زنگ خطری مبنی بر اینکه این دارو نمی‌تواند اثربخشی و کارآیی که ادعا می‌کند را داشته باشد به صدا در بیاید. هر کدام از اختلالات عملکرد جنسی، ریشه روانشناختی و فیزیولوژیک جداگانه دارد بنابراین وقتی سازنده یک دارو مدعی می‌شود که این دارو همه این اختلالات را یک‌جا برطرف می‌کند، مردم هوشیار باشند که قطعا این دارو تاثیر تایید شده و علمی ندارد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ