متابولیسم بدن خود را بالا ببرید

شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که با وجود رعایت رژیم غذایی حتی گرمی هم وزن کم نکنید یا روند کاهش وزن‌تان آنقدر کند باشد که شما را از ادامه راه ناامید کند. باید در یک کلام به شما بگویم شما دچار کاهش سوخت‌وساز یا متابولیسم شده‌اید. به معنای ساده‌تر آنقدر که می‌خورید، نمی‌سوزانید و همین عامل سبب شده که یا وزن‌تان ثابت بماند یا بسیار کند لاغر شوید.

مجله سیب سبزشاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که با وجود رعایت رژیم غذایی حتی گرمی هم وزن کم نکنید یا روند کاهش وزن‌تان آنقدر کند باشد که شما را از ادامه راه ناامید کند. باید در یک کلام به شما بگویم شما دچار کاهش سوخت‌وساز یا متابولیسم شده‌اید. به معنای ساده‌تر آنقدر که می‌خورید، نمی‌سوزانید و همین عامل سبب شده که یا وزن‌تان ثابت بماند یا بسیار کند لاغر شوید.

افزایش متابولیسم بدن از آن موضوعاتی است که افراد علاقه‌مند به کاهش وزن همیشه به دنبال افزایش آن هستند.اما اینکه بدن شما با چه سرعتی کالری می‌سوزاند به عوامل متعددی بستگی دارد. متابولیسم بدن تحت تاثیر عوامل متعددی می‌تواند کاهش یابد. اولین و شاید مهم‌ترین علت کاهش فعالیت بدنی افراد است. افرادی‌که هیچ فعالیت منظمی را در طول هفته برای خود ندارند و تمامی فعالیت‌شان منوط به همان کارهای روزمره‌شان است، اغلب دچار کاهش سوخت‌وساز میشوند. عامل دوم وجود یک بیماری زمینه‌ای است که می‌تواند سوخت‌وساز بدن را پایین بیاورد. بیماران مبتلا به کم‌کاری غده تیروئید و کم‌خونی فقر آهن از این دسته‌اند.  


در ادامه در صفحه مجله سیب سبز می‌خوانید:

عامل دیگر رژیم غذایی غلط افراد است که می‌تواند سبب پایین آمدن سوخت و ساز( متابولیسم) آنها شود. افرادی‌که گروه قندهای ساده (قند، شکر، انواع شیرینی و شکلات، مربا، کیک و …) و چربی‌ها را بیش از اندازه مصرف می‌کنند، متابولیسم خود را کاهش می‌دهند.علاوه بر آن افرادی‌که آب کافی و به اندازه مصرف نمی‌کنند نیز در معرض کاهش سوخت‌وساز هستند. عامل دیگر افزایش سن افراد است که با متابولیسم رابطه‌ای معکوس دارد! هرچه سن بالا رود، متابولیسم کاهش می‌یابد (به ویژه از 30سالگی به بعد). ژنتیک افراد را هم باید در نظر گرفت؛ بعضی از افراد به طور ژنتیک سوخت‌وساز بالاتری دارند. بسیاری از افرادی که دچار کاهش متابولیسم شده‌اند، ممکن است فقط با یکی از این عوامل دست و پنجه نرم کنند یا چند عامل مهارکننده را با یکدیگر داشته باشند. 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ
نظرات

1394-04-23 - 05:50 پاسخ

مطلب مفیدی بود متشکرم