همه چیز درباره جراحی کوچک کردن سینه

mousavi
سینه‌های بزرگ می‌توانند عامل بسیاری از معضلات سلامتی باشند. وزن ناشی از سینه‌های بزرگ موجب کمر‌درد و ناراحتی شانه، زخم شدن پوست زیر سینه‌ها و ناتوانی در ورزش می‌شود

سینه‌هایبزرگ می‌توانند عامل بسیاری از معضلات سلامتی باشند. وزن ناشی از سینه‌های بزرگ موجب کمر‌درد و ناراحتی شانه، زخم شدن پوست زیر سینه‌ها و ناتوانی در ورزش می‌شود. این معضلات دلایل معقولی برای انجام جراحی هستند. ممکن است بیماران از ظاهر سینه‌های خود ناراضی باشند.
بسیاری از جراحان وزن و قد بیماران را پیش از جراحی در نظر می‌گیرند. این امر جهت به‌ دست‌آوردن شاخص توده‌‌ بدن (BMI) انجام می‌گیرد. اگر این شاخص بالای 30 باشد، عمل جراحی مخاطره‌آمیز خواهد بود؛ از این رو، از بیمار خواسته می‌شود که وزن خود را کاهش دهد. این درخواست برای حفظ ایمنی بیماران صورت می‌گیرد و با عدم تمایل جراح به انجام عمل ارتباطی ندارد.
اگر بیمار بالای 55 سال باشد و سابقه‌ی خانوادگی سرطان سینه داشته باشد، پیش از عمل باید ماموگرافی کند. معاینه‌ی بالینی توده‌های سینه نیز قبل از عمل از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
بیماران در جراحی سینه تحت چه شرایطی قرار می‌گیرند؟
این عمل تحت بیهوشی کامل انجام می‌شود. بیمار صبح روز عمل بستری می‌شود، جراح و متخصص بیهوشی او را معاینه کرده و سپس به اتاق عمل برده می‌شود. بسته به میزان برداشت بافت، عمل جراحی حدود یک تا سه ساعت به طول می‌انجامد. زمانی که بیمار به هوش می‌آید، محل برش، پانسمان شده و دو زهکش در دو طرف قرار داده می‌شود. این روند چندان دردناک نیست، اما بیماران به کمی بی‌حسی نیاز دارند. بیمار معمولاً پس از جدا کردن زهکش‌ها در روز بعد مرخص می‌شود. سینه‌ها که پس از جراحی متورم هستند، ظرف چندماه آتی التیام می‌یابند. طول دوران نقاهت متغیر است. بیماران تا چند هفته احساس خستگی شدید می‌کنند و بهتر است یک ماه استراحت کنند. بیمارانی که فرزند کوچک دارند، باید کسی را برای انجام کارهای خانه داشته باشند تا به مدت سه هفته از تر و خشک کردن بچه‌ها و رانندگی معاف باشند. زخم‌ها معمولا ظرف مدت دو هفته التیام می‌یابند، اما بخش تحتانی سینه در معرض افتادگی قرار می‌گیرد. این اتفاق در سی درصد از بیماران رخ می‌دهد و بهبودی آن در حدود شش تا هشت هفته طول می‌کشد. گاهی از گرافت‌های پوستی برای تسریع روند التیام استفاده می‌شود. این گرافت‌ها به ندرت مورد استفاده قرار می‌گیرند.

علائم و درمان کیست های سینه در زنان

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ