۵ راه حل برای کنار آمدن با بواسیر

بواسیر عارضه‌ی شایعی است و حدود ۲۳ میلیون آمریکایی از این مشکل رنج می‌برند. نشانه‌های این عارضه متفاوت است، اما دردسرها و خجالت حاصله نقطه مشترک این افراد است.

بواسیر عارضه‌ی شایعی است و حدود ۲۳ میلیون آمریکایی از این مشکل رنج می‌برند. نشانه‌های این عارضه متفاوت است، اما دردسرها و خجالت حاصله نقطه مشترک این افراد است. اگر می‌خواهید از شر این مشکلات خلاص شوید از این راه‌ حل‌ها پیروی کنید:
۱- مصرف فیبر را افزایش دهید
یبوست یکی از دلایل اصلی بواسیر است. خارج شدن مدفوع سفت باعث آسیب رساندن به رگ‌های خونی احاطه کننده مقعد می‌شود. افزایش مصرف فیبر باعث روان‌تر شدن مدفوع و به تبع آن کاهش آزردگی و تحریک خواهد شد.
۲- مایعات بیشتری بنوشید
مقدار مایعات مصرفی شما در طول روز بر سفتی مدفوع تاثیرخواهد گذاشت. گرچه مصرف فیبر مفید است، اما مصرف مایعات نیز ضروری است. شما نیاز دارید تا ۲ تا ۳ لیتر مایعات بنوشید. همچنین مهم است تا با آزمایش ادرار از مصرف کافی آب اطمینان حاصل کنید.
۳- احساس خارش را کنترل کنید
کرم‌های دارای کورتیزون می‌توانند احساس خارش ناشی از یواسیر را کاهش دهند. باوجود کارآیی این نوع کرم‌ها، مصرف بیش از یک هفته آن‌ها توصیه نمی‌شود. هیدروکورتیزون نوعی استروئید است که در صورت مصرف طولانی‌مدت به پوست اطراف مقعد آسیب می‌رساند. اگر به دنبال راهی طبیعی می‌گردید می‌توانید از هماملیس استفاده کنید.

اقداماتی برای پیشگیری از بواسیر

۴- نشستن در آب گرم
نشستن در آب گرم رگ‌های ملتهب شده را التیام بخشیده و باعث شل شدن عضلات مقعد می‌شود. بهتر است ۲ تا ۳ بار در هفته و در هر مرتبه 15 تا 20 دقیقه از این روش استفاده کنید.
۵- کمتر بنشینید
نشستن طولانی‌مدت باعث ایجاد فشار بر ناحیه مربوطه گشته و همچنین تراکم خون در رگ‌های مقعد را افزایش می‌دهد. بنابراین از نشستن طولانی مدت پرهیز کنید، خصوصاً نشستن بر رویتوالت

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ