اصلاح ذهنیت در گرفتن رژیم غذایی

ذهن خود را از جمله «یا همه چیز یا هیچ چیز» خالی کنید. با این ذهنیت، افکار تحریکآمیز در انحراف در رژیم غذایی همچون «خب حالا که آن را شکست دادم می‌توانم از آن دست بکشم!» که شما را در آن موقعیت نگه می‌دارد، به وجود می‌آید. اگر شما نگران تکرار آن هستید، به خود اجازه دهید با روش‌هایی که شانس پرخوری را کاهش می‌دهد، شاد باشید.

مجله سیب سبزذهن خود را از جمله «یا همه چیز یا هیچ چیز» خالی کنید. با این ذهنیت، افکار تحریکآمیز در انحراف در رژیم غذایی همچون «خب حالا که آن را شکست دادم می‌توانم از آن دست بکشم!» که شما را در آن موقعیت نگه می‌دارد، به وجود می‌آید. اگر شما نگران تکرار آن هستید، به خود اجازه دهید با روش‌هایی که شانس پرخوری را کاهش می‌دهد، شاد باشید. برای نمونه، هفته‌ای یک مرتبه در رستوران دسر بخورید یا به جای خرید یک بسته بیسکوییت یا کیک برای خانه از نانوایی یک تکه کیک بخرید. همچنین، از خوراکی‌های سرشار از مواد مغذی که برای کاهش وزن بسیار عالی هستند و احساس شادی بیشتری به شما می‌دهند مانند کره بادام، آووکادو و شکلات تلخ استفاده کنید.داشتن صبر برای چشیدن خوراکی‌ها یک دستورالعمل نتیجه‌بخش برای بروز این فاجعه است.


در ادامه در صفحه مجله سیب سبز می‌خوانید:
فشار اجتماعی دارید؟
تعداد بسیار زیادی از مراجعان به من می‌گویند زمانی که تصمیم می‌گیرند غذا یا نوشیدنی خود را کم کنند تا سالم‌تر بمانند، دوستان و اعضای خانواده آنها می‌گویند که تو نیازی به کاهش وزن نداری و هیکل خوبی داری و به آنها واکنش نشان می‌دهند. بسیاری از افراد گزارش داده‌اند که وقتی سعی در پرهیز غذایی دارند احساس گناه یا اغوا شدن می‌کنند که این مسئله را بررسی‌ها نیز تائید می‌کند. پژوهشی تازه نشان داده است که کسانی که با دوستان همراه می‌شوند در مقایسه با وقتی با غریبه‌ها بیرون می‌روند، بیشتر به خود اجازه می‌دهند پرخوری کنند.
چگونگی تغییر
عادت خوردن برای سرگرمی را ترک کنید. برنامه‌ریزی اجتماعی و با جمع بودن و خوشگذرانی را با شام بیرون و پرخوری اشتباه نگیرید. به جای سینما رفتن و خوردن پاپ کورن و شکلات در پارک به بازی بپردازید. برقصید تا بتوانید با این حرکات H2O بیشتری را در طول عصر دریافت کنید. اگر بازهم به رویه قبل بازگشتید، محکم و استوار اهداف مهم خود را تکرار کنید و در خواست حمایت کنید. مثلا به این بیندیشید که بهتر خوردن به خوب خوابیدن شما کمک می‌کند، کارایی شما در محل کار زیادتر می‌شود، سوزش معده‌تان از بین می‌رود، در مقابل میگرن‌تان مقاومت بیشتری نشان خواهید داد و…

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ