مراحل جراحی تغییر رنگ چشم

این جراحی تحت بی‌حسی موضعی یا بیهوشی عمومی انجام می‌شود، افرادی که قصد انجام این عمل را دارند باید قبل از هر چیز توسط چشم‌پزشک معاینه شوند و شرایط لازم را دارا باشند. از جمله این موارد می‌توان به تعیین ضخامت قرنیه، فشار داخلی چشم، تعیین نمره چشم و عیب انکساری، معاینه شبکیه و... اشاره کرد. جراحی برای هر چشم نیم‌ساعت زمان می‌برد و بیمار کاملا بیهوش می‌شود.

مجله سیب سبزاین جراحی تحت بی‌حسی موضعی یا بیهوشی عمومی انجام می‌شود، افرادی که قصد انجام این عمل را دارند باید قبل از هر چیز توسط چشم‌پزشک معاینه شوند و شرایط لازم را دارا باشند. از جمله این موارد می‌توان به تعیین ضخامت قرنیه، فشار داخلی چشم، تعیین نمره چشم و عیب انکساری، معاینه شبکیه و… اشاره کرد. جراحی برای هر چشم نیم‌ساعت زمان می‌برد و بیمار کاملا بیهوش می‌شود. بعد از یک شب بستری شدن در بیمارستان، بیمار با اجازه پزشک مرخص خواهد شد. یک هفته تا یک ماه هم ممکن است دید بیمار تار باشد اما پس از آن به دید قبلی بازخواهد گشت. سالی یک‌بار هم بیمار موظف است برای معاینه به چشم‌پزشک مراجعه کند. پس از جراحی هر زمانی که لازم باشد، امکان برداشتن عنبیه مصنوعی وجود دارد. 


در ادامه در صفحه مجله سیب سبز می‌خوانید:

حالت چشم‌ها بعد از عمل چگونه است؟
نباید توقع داشته ‌باشید که بعد از عمل چشم‌ها کاملا طبیعی به نظر برسند، انگار که از روز اول همان رنگ بوده‌اند بلکه بعد از جراحی چشم‌ها تا حدی مصنوعی و مثل چشم‌های عروسک می‌شوند تا جایی که اگر کسی به چشم‌ها خیره شود متوجه غیرعادی بودن آن می‌شود چراکه چشم‌ها مثل رنگ پارچه رنگی تقریبا یکدست دارند مثلا یکدست آبی یا سبز هستند. در واقع شیارهای طبیعی که در عنبیه‌های هر فرد وجود دارد در عنبیه‌های مصنوعی نمی‌بینیم.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ