سندرم متابولیک خطرات قلبی عروقی را افزایش می دهد.

بر اساس تحقیق جدید سندروم متابولیک بیش از آن چه که قبلن تصور می شد، برای سلامتی افراد خطرناک است

سندرم متابولیک می تواند خطرات قلبی عروقی را افزایش دهد.

بر اساس تحقیق جدید سندروم متابولیک بیش از آن چه که قبلن تصور می شد، برای سلامتی افراد خطرناک است. تحقیقی که در ژورنال Clinical Endocrinology & Metabolism(غدد و بیماری های متابولیسم بالینی) منتشر شد، مشخص کرد که افرادی که مبتلا به سندروم متابولیک هستند، بیشتر از سایر افراد در معرض خطر مرگ بر اثر بیماری های قلبی و عروقی هستند. در همین حال، یکی دیگر از مطالعات جدید، که در ژورنال American Heart Association(انجمن قلب آمریکا) به چاپ رسید، نشان می دهد که سندرم متابولیک ممکن است خطر بیماری های قلبی و عروقی را در زنان سیاه پوست نسبت به زنان سفید پوست بیشتر کند.

دکتر میشل اشمیگلو، نویسنده ژورنال پژوهش انجمن قلب آمریکا و محقق در بیمارستان دانشگاهی Gentofte در دانمارک، می گوید: “ به نظر می رسد که خطر ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی در زنان سیاه پوست با وجود تنها دو یا سه سندروم متابولیکی به حدی می رسد که معادل وجود چهار سندروم و یا بیشتر در زنان سفید پوست است. “

سندروم متابولیک به گروهی از عوامل خطر زا گفته می شود که با هم رخ می دهند و خطر ابتلا به سکته مغزی و دیابت را افزایش می دهند.

این عوامل خطر عبارت اند از: افزایش فشار خون، سطوح بالای تری گلیسرید، سطوح پایین کلسترول “خوب”، اختلال در متابولیسم گلوکز و چاقی شکمی.

منبع:  www.medicalnewstoday.com

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ