باورهای اشتباهی که شاید در ذهن‌شما هم‌باشد(بخش1)

اگر باورهایمان را نسبت به مراقبت‌های پوستی اصلاح کنیم، راحت‌تر می‌توانیم راه‌حل مشکلات ساده پوستی‌مان را پیدا کنیم

مجله سیب سبز: اگر باورهایمان را نسبت به مراقبت‌های پوستی اصلاح کنیم، راحت‌تر می‌توانیم راه‌حل مشکلات ساده پوستی‌مان را پیدا کنیم.

اشتباه: آب  سرچشمه جوانی است

درستش این است: زمانی نوشیدن آب می‌تواند از چروک شدن صورت شما جلوگیری کند که بدن از بی‌آبی شدید رنج ببرد. علت اصلی چروک شدن و پیری پوست، نور آفتاب، بالا رفتن سن و بیشتر از همه ژنتیک فرد است. قاعدتا با ژن‌های خود که نمی‌توانید کاری کنید زیرا از والدین به ارث رسیده‌اند اما می‌توانید عامل دوم پیری یعنی آفتاب را تحت کنترل خود درآورید. برای این کار باید در همه مواقع از کرم ضدآفتاب استفاده کنید.کرم‌های حاوی رتینوئید هم اثر خارق‌العاده‌ای در جلوگیری از پیری پوست دارند. اگر پوست شما بتواند خودش را با این نوع کرم‌ها سازگار کند، می‌توان با اطمینان گفت که این نوع محصولات بیش از هرچیز از ایجاد چروک‌ها جلوگیری می‌کنند.


در ادامه در صفحه مجله سیب سبز می‌خوانید:

اشتباه: مرطوب‌کننده‌ها چروک‌ها را کمتر می‌کنند
درستش این است: کرم‌های مرطوب‌کننده فقط روی پوست می‌نشینند و آب مورد نیاز آن را تامین می‌کنند، در واقع آب و چربی را روی پوست نگه می‌دارند که  در نتیجه پوست خشک و بدون آب به نظر نخواهد رسید. بعد از اینکه پوستتان را می‌شویید طبیعی است که روی آن احساس خشکی کرده و حتی خطوط خیلی ریزی را روی پوست مشاهده کنید که با استفاده از مرطوب‌کننده از بین می‌روند. زیرا این خطوط به دلیل خشکی زیاد نمایان شده و در اصل خطوط ناشی از پیری نیستند، اما باید بدانید که هر مرطوب‌کننده‌ای برای همه خوب نیست مثلا اگر پوست چربی دارید، استفاده از مرطوب‌کننده می‌تواند وضعیت آکنه‌های صورتتان را بدتر کند.

بخش دوم

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ