نگاه طب سنتی به سوسیس

دکتر فاطمه نجات‌بخش، متخصص طب سنتی ایرانی و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران، بر این عقیده است که افزودنی‌های سوسیس‌های صنعتی که شامل نیترات و نیتریت‌ها هستند، بیش از حد مجاز استفاده می‌شوند و سرطان‌زا به حساب می‌آیند و به‌تازگی حتی درحد مجاز هم مورد تایید سازمان غذا و داروی ایالات‌متحده نیست.

دکتر فاطمه نجات‌بخش، متخصص طب سنتی ایرانی و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران، بر این عقیده است که افزودنی‌های سوسیس‌های صنعتی که شامل نیترات و نیتریت‌ها هستند، بیش از حد مجاز استفاده می‌شوند و سرطان‌زا به حساب می‌آیند و به‌تازگی حتی درحد مجاز هم مورد تایید سازمان غذا و داروی ایالات‌متحده نیست. مشکل دیگر این محصولات صنعتی این است که حتی اگر با محصولات مرغوب هم تهیه شده باشد جزء غذاهای مانده محسوب می‌شود، چون مدت طولانی می‌ماند، بنابراین خاصیت غذایی‌اش پایین می‌آید اما به‌طور کلی در طب سنتی بیشتر توصیه به استفاده از گوشت مرغ برای تهیه سوسیس است. 


در ادامه در صفحه مجله سیب سبز می‌خوانید:

این غذای غلیظ را کمتر استفاده کنید

در دسته‌بندی غذاهای طب سنتی سوسیس جزء غذاهای غلیظ محسوب می‌شود، بنابراین توصیه دکتر نجات‌بخش این است که این غذاها را افراد معمولی که فعالیت بدنی زیادی ندارند و ورزشکار نیستند بیشتر از ماهی دو تا سه بار استفاده نکنند و هر از گاهی سراغش بروند اما ورزشکاران منعی برای استفاده از این خوراکی خانگی ندارند. این سوسیس اگر در خانه تهیه و نکات بهداشتی آن هم رعایت شده باشد، می‌توان در ماه چند بار آن را استفاده کرد. البته این موضوع در مورد افرادی است که سالم هستند، افراد بیمار به هیچ عنوان نباید غذای غلیظ مصرف کنند. افرادی که مبتلا به انواع سردرد، درد مفاصل یا دستگاه گوارش و کبد چرب هستند، نباید سراغ غذاهای غلیظ بروند. 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ