آسم چیست و درمان آن چگونه است؟

بر اساس آمار موسسه آسم و آلرژی امریکا، بیش از نیمی از تمام افراد مبتلا به آسم، مبتلا به آسم آلرژیک هستند.

آسم آلرژیک، شایع ترین نوع آسم است. بر اساس آمار موسسه آسم و آلرژی امریکا، بیش از نیمی از تمام افراد مبتلا به آسم، مبتلا به آسم آلرژیک هستند.

این وضعیت با استنشاق گرده و موی حیوانات خانگی تشدید می شود. دکتر دیوید رزنترایش، رئیس بخش آلرژی و ایمونولوژی در مرکز پزشکی مونته فیور نیویورک می گوید: “هر چیزی که بتواند آلرژی ایجاد کند، علائم آسم را هم ایجاد خواهد کرد. هنگامی که برخی از مردم در مکانی آلرژی زا نفس می کشند، لوله های ریوی شان ملتهب می شود.”

آسم آلرژیک و یا غیر آلرژیک علائم مشابه بسیاری دارند: سرفه، خس خس سینه، تنگی قفسه سینه، تنگی نفس. آسم غیر آلرژیک می تواند توسط عوامل دیگر مانند اضطراب، استرس، ورزش، هوای سرد، و ویروس ها به وجود آید.

تمایز نهادن میان آسم و دیگر اختلال های ریوی، موسوم به بیماری مزمن انسدادی ریوی (COPD)، می تواند مشکل باشد. COPD اشاره به گروهی از بیماری ها دارد که باعث اشکال در تنفس می شوند؛ مانند: آمفیزم و برونشیت مزمن.

دکتر ایرا فاینگلد، رئیس بخش آلرژی و ایمونولوژی در نیویورک می گوید: “بسیار مهم است که هر نوع آسمی تا آنجا که ممکن است سریع تشخیص داده شود. اگر آسم درمان نشده باقی بماند، منجر به بیماری های مزمن ریوی می شود که در این حالت لوله های تنفسی دیگر قادر به پذیرش دارو نیستند.”

منبع:   www.everydayhealth.com

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ