راه‌هایی برای پیشگیری از افسردگی

اکثر ما معمولاً دچار احساس غم یا افسردگی طولانی می‌شویم. در واقع این احساس، یک نوع حس اندوه، تنهایی و ناتوانی است که با تغییر تاثیر متقابل عاطفی مغز یا عملکرد آن رخ می‌دهد

اکثر ما معمولاً دچار احساس غم یا افسردگی طولانی می‌شویم. در واقع این احساس، یک نوع حس اندوه، تنهایی و ناتوانی است که با تغییر تاثیر متقابل عاطفی مغز یا عملکرد آن رخ می‌دهد. راهکارهای زیادی برای از بین بردن این حالت وجود دارد که در این‌جا به چندتا از آن‌ها اشاره می‌کنیم:
عادت ورزش کردن را فراموش نکنید
اگر نحوه‌ی زندگی‌تان طوری است که مدام باید پشت میز بنشینید و تقریباً هیچ فعالیت فیزیکی ندارید اگر افسرده شوید، مقصر خودتان هستید. این مسئله به خاطر آن است که عرق کردن بعد از یک تمرین عالی یا پیاده‌روی در پارک نه تنها به سوزاندن کالری کمک می‌کند، بلکه باعث فعالیت و سرزندگی مغزتان هم می‌شود. در واقع ورزش با افزایش میزان مصرف اکسیژن، نقش داروی ضدافسردگی را بازی می‌کند.
به اندازه کافی بخوابید
تحقیقات نشان می‌دهد که افرادی که دچار بی‌خوابی هستند ۱۰ برابر بیشتر از افرادی که استراحت کافی دارند، از افسردگی رنج می‌برند. در واقع بروز اختلال در ریتم شبانه‌روزی بدن عامل اصلی بیماری روانی به خاطر تغییر الگوهای شیمیایی در مغز است.
مصرف شیرینی و قند را متوقف کنید
تحقیقات زیادی نشان داده که مصرف زیاد شیرینی و شکر، احتمال بروز افسردگی در فرد را در سنین بالا بسیار افزایش می‌دهد. در واقع مصرف زیاد آن به طور مستقیم بر مغز تأثیر گذاشته و به افسردگی می‌انجامد.
الکل ممنوع
عاقلانه این است که اگر دارای نشانه‌هایی از افسردگی هستید از الکل به دور باشید. چرا که الکل جزو داروهایی است که باعث تغییر خلق و خو می‌شود.
غذاهایی سرشار از اسیدهای چرب امگا۳ بخورید
تحقیقات نشان داده است که خوردن غذاهایی مانند ماهی، آجیل و تخم‌مرغ که سرشار از امگا۳ هستند تا حد زیادی باعث کاهش علائم افسردگی می‌شوند.
مراقبه‌ی منظم
مراقبه‌ تأثیرات آرام‌بخش‌تری بر مغز دارد و در واقع باعث می‌شود تا فعالیت در مناطقی از مغز که با احساسات و خاطرات مرتبط است افزایش یابد و این به فرد کمک می کند تا بتواند علائم افسردگی‌اش را کاهش دهد.

مطلب مرتبط:

عوامل تأثیرگذار در افسردگی بعد از طلاق

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ