چند نکته برای جلوگیری از مشکل به هم ساییدن دندان‌ها

بسیاری از افراد صبح‌ها با سردرد، فک‌درد، و سستی و کرختی طولانی‌مدت از خواب بیدار می‌شوند که تا چند ساعت طول می‌کشد تا از بین برود.

بسیاری از افراد صبح‌ها با سردرد، فک‌درد، و سستی و کرختی طولانی‌مدت از خواب بیدار می‌شوند که تا چند ساعت طول می‌کشد تا از بین برود. شاید در وهله‌ی اول فکر کنید که ممکن است شب گذشته بد خوابیده باشند، اما علت این مشکلات در اکثر آن‌ها، ساییدن دندان‌ها به هم بوده است. در واقعا این مسئله در ۵۰ درصد بزرگسالان مشاهده شده است. اگر نگران این مسئله هستید پس بهتر است به راهکارهای ما دقت کنید:
اضطراب‌تان را کم کنید
یکی از علل اصلی ساییدن دندان، اضطراب است. لیستی از کارهایی که باید در طی روز انجام دهید تهیه کنید و سعی کنید تا قبل از خواب چیزی را از قلم نیندارید و همه را انجام دهید.
آرام جویدن
سعی کنید از جویدن آدامس و یا هر غذای سخت و سفت دیگری مانند استیک یا شیرینی‌های صمغ‌مانند، خصوصا در نیمه شب خودداری کنید.
وضعیت زبان
بسیار خب، سعی کنید زبان‌تان را  با قرار دادن بین دندان‌های بالا و پایین‌تان استراحت دهید. این باعث می‌شود که فک‌تان بدون وارد آمدن فشار، استراحت کند.
آب گرم برای تسکین فک
گرما برای آرامش فک بسیار مفید است. پیش از آن‌که بخوابید سعی کنید دوش آب گرم بگیرید یا یک حوله‌ی گرم روی فک‌تان بگذارید و آن را مالش دهید.
هوشیار باشید
الکل و کافئین می‌توانند باعث افزایش ساییدن دندان و فشار شوند. سعی کنید از چای بدون کافئین برای آرامش جسم و فک‌تان استفاده کنید.
درمان خانگی برای سفیدکردن دندان با ریحان

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ