اضافه وزن را فراموش کنید

شاید شما اضافه وزن نداشته باشید اما یکی از دغدغه‌های این روزهای شما این باشد که چه کار کنم تا دچار اضافه وزن نشوم یا کدام مواد غذایی چاق‌کننده نیستند. دانستن این موضوع که چه بخورم و چه نخورم کار سختی نیست اما باید توجه داشت مواد مورد نیاز بدن ما به گروه‌هایی تقسیم می‌شوند که در طول روز، بدن به همه آنها نیاز دارد و حذف هر کدام از آنها در رژیم غذایی به بدن ما لطمه وارد می‌کند. دکتر خدیجه رحمانی، متخصص تغذیه در این مورد می‌گوید رژیم غذایی باید به گونه‌ای انتخاب شود که تمام مواد مغذی به بدن برسد تا تعادل آن حفظ شود.

مجله سیب سبز: شاید شما اضافه وزن نداشته باشید اما یکی از دغدغه‌های این روزهای شما این باشد که چه کار کنم تا دچار اضافه وزن نشوم یا کدام مواد غذایی چاق‌کننده نیستند. دانستن این موضوع که چه بخورم و چه نخورم کار سختی نیست اما باید توجه داشت مواد مورد نیاز بدن ما به گروه‌هایی تقسیم می‌شوند که در طول روز، بدن به همه آنها نیاز دارد و حذف هر کدام از آنها در رژیم غذایی به بدن ما لطمه وارد می‌کند. دکتر خدیجه رحمانی، متخصص تغذیه در این مورد می‌گوید رژیم غذایی باید به گونه‌ای انتخاب شود که تمام مواد مغذی به بدن برسد تا تعادل آن حفظ شود. عدم تعادل در رژیم غذایی، بدن فرد را به سمت اختلالات و بیماری‌ها پیش می‌برد. اگر قصد کاهش یا حفظ وزن خود را دارید با ما همراه باشید.


در ادامه در صفحه مجله سیب سبز می‌خوانید:

سالاد سبزیجات
سبزی‌ها بهترین گروه مواد غذایی برای رژیم محسوب می‌شوند چراکه علاوه بر تامین مواد مغذی مورد نیاز بدن، سرشار از فیبر بوده، به هضم غذا کمک می‌کنند و کم‌کالری‌ترین گروه مواد غذایی هم هستند. فراموش نکنید برای کنترل اشتها، قبل از خوردن غذای اصلی، یک بشقاب سالاد پر از سبزیجات میل کنید. این سبزی‌ها شامل تمام صیفی جاتی است که در سبد غذایی ما جای دارند، مثل کاهو، سبزی خوردن، کرفس و هویج، کدو، کلم، اسفناج، شلغم، کلم برگ، فلفل قرمز، خیار، سیر، مارچوبه، کلم بروکلی، کلم گل، لوبیاسبز، پیاز، گوجه‌فرنگی، پیازچه و تره‌فرنگی. 
متخصص تغذیه می‌گوید:
کم‌کالری‌ترین گروه غذایی سبزی‌ها و صیفی جات هستند که به‌طور متوسط یک واحد از آنها 25 کیلوکالری دارد. یک واحد سبزی شامل یک لیوان از آن به صورت خام و نصف لیوان به صورت پخته است. اگر هندوانه، خربزه و طالبی را کنار بگذاریم، این گروه شامل تمام سبزی‌هایی است که در فرهنگ غذایی ما موجود است و در رژیم غذایی آزاد محسوب می‌شود. افرادی که دچار اضافه وزن هستند، توصیه می‌شود در روز حداقل پنج واحد از گروه سبزی‌ها استفاده کنند، یک واحد همراه صبحانه، دو واحد همراه ناهار و دو واحد همراه شام. 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ