ایرادهای صورت‌تان را با این ترفندها برطرف کنید

الهه حسینی، کارشناس آرایشگری، ترفند‌های آرایشی برای برطرف کردن ایراد‌ها را با شما در میان می‌گذارد. باید متعادل شود: اگر به چهره این خانم دقت کنید، متوجه می‏شوید که در گروه صورت‏های گرد متمایل به چهارگوش قرار می‌گیرد. همان‌طور که بارها گفته شده، صورتی متعادل است که بیضی باشد. اما با اینکه فرم صورت گرد است نیازی به متعادل‌سازی از طریق سایه‌پردازی برای کل صورت نیست چراکه می‏توان با اصلاح برخی اجزای صورت این مشکل را تاحدودی رفع کرد. همچنین اگر می‏خواهید به‌راحتی فرم صورت‌تان را تشخیص دهید کافی‌است‌روی استخوان‌بندی صورت دقت بیشتری داشته باشید و محل رویش مو را درنظر بگیرید، سپس فرم هندسی را می‏بینید که از آن طریق می‏توانید مدل چهره را تشخیص دهید‏. حتی می‏توانید از روش تقسیم‌بندی، به فرم اصلی صورت‌تان پی ببرید.

مجله سیب سبز: الهه حسینی، کارشناس آرایشگری،  ترفند‌های آرایشی برای برطرف کردن ایراد‌ها را با شما در میان  می‌گذارد.

باید متعادل شود: اگر به چهره این خانم دقت کنید، متوجه می‏شوید که در گروه صورت‏های گرد متمایل به چهارگوش قرار می‌گیرد. همان‌طور که بارها گفته شده، صورتی متعادل است که بیضی باشد. اما با اینکه فرم صورت گرد است نیازی به متعادل‌سازی از طریق سایه‌پردازی برای کل صورت نیست چراکه می‏توان با اصلاح برخی اجزای صورت این مشکل را تاحدودی رفع کرد. همچنین اگر می‏خواهید به‌راحتی فرم صورت‌تان را تشخیص دهید کافی‌است‌روی استخوان‌بندی صورت دقت بیشتری داشته باشید و محل رویش مو را درنظر بگیرید، سپس فرم هندسی را می‏بینید که از آن طریق می‏توانید مدل چهره را تشخیص دهید‏. حتی می‏توانید از روش تقسیم‌بندی، به فرم اصلی صورت‌تان پی ببرید. 

به ابروها زاویه دهید: اگر ابرو را با سایر اجزای صورت درنظر بگیریم، متوجه می‏شویم که ابروها کمی نازک هستند و باید به آنها حالت بهتری داد، به همین دلیل مداد یا سایه ابرو می‏تواند در این زمینه کمک‌کننده باشد. البته این ابروها کم‌پشت هستند، پس در انتخاب رنگ سایه یا مداد باید دقت داشته باشید. همچنین بهتر است از مدادهایی که خاصیت تقویت‌کنندگی دارند، استفاده کنید که برای این کار برندهای معتبر بهترین گزینه هستند. بعد از انتخاب مداد یا سایه باید ابروها را پهن‏تر کنید و به قسمت تاج زاویه بدهید تا از حالت افتاده رو به پایین خارج شوند. 


در ادامه در صفحه مجله سیب سبز می‌خوانید:

چشم‌های ریز را با سایه درشت کنید: این مدل چشم‌ها ریز هستند که باید به کمک مداد چشم و سایه کمی اندازه آن را بزرگ‌تر جلوه داد. البته این مدل آرایش، کاملا با شرایط این چشم مناسب است. همچنین بهترین لوازم آرایشی برای چشم‌های ریز سایه‌ها هستند که باید مانند عکس، بالای چشم‌ها را با سایه رنگ دهیم. این کار باعث می‏شود چشم‌ها کمی بزرگ‏تر به‌نظر برسند. به علاوه راه دیگری که به چشم‌ها حالت می‌دهد استفاده از مژه مصنوعی است. البته مژه مصنوعی بیشتر برای ‌مهمانی‏های بزرگ کاربرد دارد و برای مکان‏های عمومی بهتر است از ریمل‏های بلندکننده استفاده شود. ریمل‏های حجم‌دهنده به اندازه ریمل‏های پر کننده در این زمینه نقش موثری‌ندارند. 
بینی نسبت به چشم‌ها و لب کمی بزرگ است: همان‌طور که در تصویر مشاهده می‌کنید بینی نسبت به چشم‌ها و لب کمی بزرگ است، به‌همین خاطر باید از طریق سایه‌پردازی این ناحیه از صورت را کمی کوچک‏تر جلوه دهیم. اولین کار استفاده از کرم‌پودر دو درجه تیره‏تر از رنگ پوست است. بعد از انتخاب رنگ مناسب، از تیغه بینی تا روی پره‌ها را تیره می‏کنیم. با این روش پره‌های بینی کمی جمع‏تر می‏شوند. 
برای زدن رژگونه دقت داشته باشید: همان‌طــور که در ابتدا گفته شد این صورت گرد است، به‌همین خاطر برای برجسته‌سازی گونه بهتر است دقت داشته باشید. چون رژگونه را باید به‌صورت مورب زیر استخوان برجسته صورت بزنید. اما برای تشخیص درست استخوان برجسته صورت، بهتر است لپ‏های خود را به دهان فرو ببرید. در آن زمان وقتی روی گونه‌ها دست می‏کشید، استخوان برجسته را احساس می‌کنید. همچنین برای زدن رژگونه بهتر است از نوع پودری آن استفاده شود زیرا رژگونه‌های جامد و چرب گزینه مناسبی نیستند مگر اینکه قرار باشد صورت در معرض مستقیم آب قرار بگیرد، مثل زمانی که به استخر می‌روید. 
لب‏های باریک را متعادل کنید: لب‏ها کاملا باریک هستند و باید از خط لب استفاده شود. با کمک خط لب می‏توانید لب‏ها به‌خصوص لب بالا را کمی پهن‏تر کنید. برای انتخاب رنگ آرایش این فرد محدودیتی ندارد، زیرا پوستش سفید است و هر رنگی می‏تواند مناسب باشد. 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ