باور اشتباه در مورد مراقبت‌های پوستی

اشتباه: یک درمان برای همه جواب می‌دهد درستش این است:افراد با هم تفاوت دارند و به همین ترتیب پوست‌های مختلفی هم دارند. یک درمان برای پوست سفید‌ها و چشم‌آبی‌ها موثر است و اگر شما به عنوان یک آدم نه چندان سفید از آن استفاده کنید ممکن است عوارض زیادی را برایتان به همراه بیاورد. پوست هیچ کدام از آدم‌های دنیا با هم یکسان نیست پس نمی‌توان درمانی را پیدا کرد که روی پوست همه جواب بدهد و تنها یک متخصص می‌تواند درمان مناسب را به شما توصیه کند.

مجله سیب سبز: اشتباه: یک درمان برای همه جواب می‌دهد

درستش این است:افراد با هم تفاوت دارند و به همین ترتیب پوست‌های مختلفی هم دارند. یک درمان برای پوست سفید‌ها و چشم‌آبی‌ها موثر است و اگر شما به عنوان یک آدم نه چندان سفید از آن استفاده کنید ممکن است عوارض زیادی را برایتان به همراه بیاورد. پوست هیچ کدام از آدم‌های دنیا با هم یکسان نیست پس نمی‌توان درمانی را پیدا کرد که روی پوست همه جواب بدهد و تنها یک متخصص می‌تواند درمان مناسب را به شما توصیه کند.

اشتباه: لیزرها می‌توانند هر چیزی را پاک کنند

درستش این است: با انتخاب لیزر مناسب و با دانستن ویژگی‌های بافتی می‌توان ضایعه مورد نظر را تخریب کرد. به طور کلی کاربردهای لیزر را به شکل زیر می‌توان دسته‌بندی کرد:

1- درمان ضایعات و خال‌های عروقی که معمولا رنگ آنها قرمز روشن یا تیره است.
2- درمان انواع ضایعات رنگی و رنگدانه‌ای پوست که شامل خال‌های رنگی پوست و خالکوبی‌ها می‌شود.
3- درمان و کاهش موهای زائد بدن.
4- کاهش چین و چروک، فرورفتگی‌ها و جای زخم‌های ناشی از بعضی بیماری‌های پوستی از قبیل آکنه. 
5- درمان بعضی از انواع بیماری‌های پوستی از قبیل زگیل، جای زخم‌های برجسته و خارش‌دار (کلوئید) و…


در ادامه در صفحه مجله سیب سبز می‌خوانید: اشتباه: کرم‌های گران‌تر بهتر است

درستش این است:این را باید بدانید که هیچگاه قیمت بالاتر، ضامن بهتر بودن یک محصول نیست و این دو با هم هیچ رابطه‌ای ندارند. ممکن است یک نفر یک کرم گرانقیمت بخرد و از نظر خودش هم اثر خارق‌العاده‌ای روی پوستش داشته باشد. خب، اگر توانایی‌اش را دارد همان کرم را بخرد اما لزوما آن همان اثر را روی شما نخواهد داشت. خیلی کرم‌های نسبتا ارزان‌قیمت هستند که می‌توانند اثر خوبی روی پوست بگذارند. مهم این است که شما به طور مرتب به پوستتان برسید و قیمت اصلا ملاک خوبی برای بهتر بودن یک محصول خاص نیست.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ