خوردن دانه سیب، هسته زردآلو و هلو ممنوع

بسیاری از افراد معتقدند که میوه‌ها و سبزیجات چون ترکیبات کاملا طبیعی و بدون هرگونه مواد شیمیایی و نگه دارنده هستند، پس منعی ندارد که تمام قسمت‌های آنها بدون هیچ نگرانی و مشکلی خورده شود. اگر شما هم جزو این گروه از افراد هستید، باید به شما بگوییم که سخت در اشتباهید. بعضی از قسمت‌های میوه‌ها و سبزیجات می‌تواند محتوی مقادیر بالایی از سموم خطرناک باشد و اگر شما علاقه به خوردن این قسمت از این میوه‌ها و سبزیجات دارید، در عادات غذایی‌تان حتما تغییر ایجاد کنید.

مجله سیب سبز: بسیاری از افراد معتقدند که میوه‌ها و سبزیجات چون ترکیبات کاملا طبیعی و بدون هرگونه مواد شیمیایی و نگه دارنده هستند، پس منعی ندارد که تمام قسمت‌های آنها بدون هیچ نگرانی و مشکلی خورده شود. اگر شما هم جزو این گروه از افراد هستید، باید به شما بگوییم که سخت در اشتباهید. بعضی از قسمت‌های میوه‌ها و سبزیجات می‌تواند محتوی مقادیر بالایی از سموم خطرناک باشد و اگر شما علاقه به خوردن این قسمت از این میوه‌ها و سبزیجات دارید، در عادات غذایی‌تان حتما تغییر ایجاد کنید. چون سموم موجود در این قسمت از میوه‌ها و سبزیجات می‌تواند به مرور زمان در بدن‌تان انباشته شده و زمینه‌ساز مشکلات فراوانی برای شما شود. در ادامه به شما خواهیم گفت که کدام قسمت از میوه‌ها و سبزیجات خوراکی نیستند و می‌توانند مضر باشند. با ما همراه باشید.


در ادامه در صفحه مجله سیب سبز می‌خوانید:

دانه‌های سیب ممنوع!
شاید بسیار دیده باشید که بعضی‌ها سیب را چنان می‌خورند که تنها قسمت زائد و دور ریختنی‏اش، چوب آن است. اگر شما هم از این گروه هستید بهتر است بدانید که دانه‌های سیب محتوی سم بسیار خطرناکی به نام آمیگدالین است. که تجمع و انباشته شدن آن به مرور زمان در بدن می‌تواند مشکل ساز باشد. آمیگدالین ترکیب سیانید و قند است که در بدن به سیانید هیدروژن تبدیل می‌شود. این ترکیب با آسیب رساندن به گلبول‌های قرمز خونی، مانع از اکسیژن‌رسانی صحیح در بدن می‌شود. البته جای شکرش باقی است که دانه‌های سیب پوشش تقریبا ضخیمی دارند که مانع خارج شدن آمیگدالین می‌شوند و تنها در صورتی‌که این دانه‌ها خرد شوند، له شوند یا زیر دندان جویده شوند، دیگر عامل محافظتی به حساب نمی‌آیند و از آن پس آمیگدالین به راحتی وارد بدن می‌شود و در دراز مدت می‌تواند صدمات جبران ناپذیری ایجاد کند. بنابراین بهترین حالت آن است که جانب احتیاط را رعایت کنید و از خوردن دانه‌های سیب جدا خودداری کنید. 
خوردن هسته زردآلو و هلو ممنوع!
خیلی‌ها عادت دارند که پس از خوردن زردآلو، هسته آن را بشکنند و دانه آن را میل کنند چون بیشتر این افراد معتقدند که دانه‌های زردآلو، نفخ شدید این میوه خوشمزه را می‌تواند کنترل کند. البته این اتفاق در رابطه با هسته‌های هلو کمتر اتفاق می‌افتد. چرا که سختی بیش از اندازه هسته و تلخ بودن دانه آن معمولا مانع از خوردن آن می‌شود اما به هر حال در هسته هر دوی این میوه‌های تابستانی خوشمزه مقادیر قابل توجهی سم آمیگدالین موجود است که مشابه مکانیسم‌های گفته شده می‌تواند برای بدن مشکل‌ساز باشد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ
نظرات
سید محمد

سید محمد

1396-06-28 - 08:13 پاسخ

با عرض سلام و خسته نباشید. از مطلب خوبتون تشکر می کنم. واقعاً سایت مفیدی هست. من هم مترجم هستم و مقالاتی را راجع به این موضوعات ترجمه میکنم اگر مایل بودید در خدمت شما هستم

1396-06-16 - 21:26 پاسخ

به نظر من همه این مطالب رو که گفتید کذب محضه علم پزشگی گیاهی وفواید اون از علم پزشگی شیمیایی بالاتره تمام اون دونه ها وهسته دارای خاصیت ضدسرطانی هستش که بازار داروسازی ودکتر که مردم مارو میچاپن کساد میکنه از فوایدش بنویس ومقادیر مصرف مجاز برای افراد داروهای گیاهی وطب سنتی همیشه سربوده تمام داروهای جدید از طبیعت وگیاهان وسبزیجات ومیوه جات ساخته میشه بجز مواردی کم

لیدا

لیدا

1396-05-03 - 19:21 پاسخ

سلام دختر 11سالم هسته شلیل راخورده چکار باید بکنم

admin

admin

1396-05-03 - 19:21

مخاطب گرامی سایت الودکتر سلام

معمولا هسته میوه ها بصورت خود به خود از بدن خارج می شود.

ولی در صورت بزرگی هسته و ایجاد علایم انسداد دستگاه گوارش نیاز به مراجعه به بیمارستان می باشد.

دکتر رازانی

حسین

حسین

1396-05-02 - 07:50 پاسخ

سلام هسته سیب سمی است ولی با مصرف به اندازه تحت نظر طبیبان طب اسلامی خاصیت فوق العاده ضد سرطانی دارد. با همین هسته سیب سمی و تصحیح تغذیه به روش طب اسلامی همه سرطان ها مثل درمان سرماخوردگی بسیار آسان است. مثل میزنم زعفران سمی است ولی استفاده به مقدار خیلی کم حتی برای حافظه و عقل مفید است و درمانگر است. اگر بخواهیم طبق طب اسلامی زندگی کنیم که بهترین روش هم هست خوردن تمام داروهای شیمیایی چون از سنگ و خاک است حرام است.

رز

رز

1396-04-08 - 18:07 پاسخ

سلام من هسته خرما رو قورت دادم نکران هستم جکار کنم

admin

admin

1396-04-08 - 18:07

مخاطب گرامی سایت الودکتر سلام

جای هیچ گونه نگرانی نیست

هسته خرما بعد از چند روز از بدن شما دفع می شود.

دکتر رازانی

م

م

1396-03-17 - 21:03 پاسخ

تکلیف ادم و روشن کنید ای بابا هر سایتی یه حرفی میزنه حرف کیو باور کنیم

سیدعلی

سیدعلی

1395-11-14 - 21:59 پاسخ

سلام..کسی که دانه های سیب رابه خاطرشوخی تعداد20عددخورده باشه....برای رفع مشکلات نامبرده بایدچه کاری انجام بدهیم

admin

admin

1395-11-14 - 21:59

مخاطب گرامی سایت الودکتر سلام

برای یکبار مصرف آن مشکلی ایحاد نمی کند.احسانه طاهری کارشناس ارشد تغذیه