درمانی برای بیماری پارکینسون

به تازگی یک مطالعه ی موفقیت آمیز، دو دارو را معرفی می کند که در کند کردن روند بیماری پارکینسون موثر هستند.

در حال حاضر، هیچ درمان استانداردی برای توقف کامل و یا کند کردن روند بیماری پارکینسون وجود ندارد. درمان موجود، مورد توجه قرار دادن علائم فردی هر بیمار است. به تازگی یک مطالعه ی موفقیت آمیز، دو داروی آنتی مالاریا را معرفی می کند که در کند کردن روند بیماری موثر هستند.

تیم بین المللی حامی این تحقیقات، شامل اعضای دانشگاه صنعتی نانیانگ (NTU) در سنگاپور و بیمارستان مک لین و دانشکده پزشکی هاروارد در بلمونت، گزارش‌های خود را در “ مجموعه مقالات آکادمی ملی علوم” ارائه نمودند.

حدود 10 میلیون نفر در سراسر جهان با بیماری پارکینسون دست به گریبانند؛ اختلال عصبی پیشرونده ای که عمدتاً در سنین میانسالی بروز می کند. با آشکار شدن و گسترش این بیماری، افراد به تدریج توانایی خود برای کنترل حرکات شان را از دست می دهند و حتا راه رفتن، حرف زدن و مراقبت از خودشان هم برایشان به طرز فزاینده ای دشوار می شود.

این تیم تحقیقاتی تاکنون 1000 قلم داروی مورد تایید اداره غذا و دارو (FDAرا معرفی کرده است. و دو داروی آنتی مالاریا را هم یافته است که اثر محافظتی روی بیماری دارد.

وقتی این دارو ها روی موش های مبتلا به پارکینسون آزمایش شد، به نظر می رسید که کنترل اندام های حرکتی شان بهبود یافته است و حتا علائم مشهود دیسکینزی هم در آن ها وجود نداشت.

دیسکینزی یک اثر جانبی است که اغلب با داروهای فعلی پارکینسون دیده می شود.

منبع:   www.medicalnewstoday.com

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ