درمان‌های خانگی برای ریزش مو

سرعت‌بخشیدن به رشد مو از طریق درمان‌های خانگی و طبیعی به شکل مؤثر و بدون آسیب‌زدن به مویتان، آن را از ریشه تقویت کنید.

به طور طبیعی مو در سال ۱۲ تا ۱۵ سانتی‌متر رشد می‌کند. اگرچه عواملی مثل استرس، در معرض نور خورشید بودن، آلاینده‌ها، خطر ژنتیکی، کم‌خوابی، کمبود ویتامین، عارضه‌های پزشکی مشخص و داروها می‌توانند مواد مغذی و ویتامین‌ها را از مویتان دریغ کنند که این ناخواسته باعث کندشدن سرعت رشد مو می‌شود.
در چنین مواردی با سرعت‌بخشیدن به رشد مو از طریق درمان‌های خانگی و طبیعی به شکل موثر مو را تغذیه کنید و بدون آسیب‌زدن به مویتان، آن را از ریشه تقویت کنید. در واقع اولین قدم برای تشدید رشد مو، جلوگیری از رشد موست.
این نمونه درمان‌های ساده و موثر که می‌توانید به راحتی در خانه‌تان بسازید تا موهای بلند و سالم دست پیدا کنید.
درمان‌های خانگی برای رشد مو
شیر نارگیل
شیرنارگیل که سرشار از پروتئین و چربی‌های ضروری و آهن است، به عنوان یک تحریک‌کننده ارگانیک برای رشد مو عمل می‌کند. شیر نارگیل با جلوگیری از شکستن مو، موهایتان را قوی کرده و مویی نرم و انعطاف‌پذیر در اختیارتان می‌گذارد.
عصاره‌ی تازه‌ی شیر نارگیل را می‌توان با اضافه‌کردن آن به شامپوها و نرم‌کننده‌ها استفاده کرد و یا مستقیما آن را روی ریشه‌های مو ماساژ داد.  اجازه دهید ۱۵ تا ۲۰ دقیقه روی سرتان بماند و بعد موهای‌تان را با شامپویی ملایم بشویید. می توانید عسل و گلیسیرین را هم به شیر نارگیل اضافه کنید و از آن به عنوان یک حالت‌دهنده استفاده کنید.
تخم‌مرغ
تخم‌مرغ با داشتن ۳/۵ تا ۶/۵ گرم پروتئین می‌تواند از طریق تغذیه کردن مو با پروتئین‌های اساسی و تقویت و اضافه کردن حجم به موهای‌تان با ریزش مو مقابله می‌کند. یک تخم‌مرغ را بشکنید و سفیده و زرده‌اش را با استفاده از چنگال در یک ظرف هم بزنید. یک قاشق روغن زیتون یا عسل برای اثر مرطوب‌کنندگی بیشتر به آن اضافه کنید و بعد از شستن موهای‌تان با شامپو از آن به عنوان حالت‌دهنده استفاده کنید.
مطمئن شوید که تمرکزتان روی ریشه موهای شکننده و شکاف‌ها به تقویت ترمیم مو بینجامد. حالت‌دهنده‌ی تخم‌مرغ را ۱۰ تا ۲۰ دقیقه بشویید و بعد به عنوان حالت‌دهنده‌ مرطوب‌کننده استفاده کنید. موهای‌تان را با آب گرم بشویید و مطابق معمول به آن مدل دهید.

مطلب مرتبط:

برای درمان ریزش مو از چه راه حل گیاهی استفاده کنیم ؟

جلوگیری از ریزش مو با ماء الشعیر

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ
نظرات
هاجر نجیب زاده

هاجر نجیب زاده

1399-09-26 - 19:59 پاسخ

سلام من موهام خیلی میریزه هردقت موهام دست میزنم تارموهام میان انکاراصلا ریشه نداره وزودبه زودچرب میشه

حکیمه

حکیمه

1394-06-23 - 11:00 پاسخ

سلام من ریزش موشدیددارم چندساله هرچی دکترمیرم هیچ عایده ای نداره ولی خودم پی بردم ازاسترس واعصابمه.چکتربایدکنم

admin

admin

1394-06-23 - 11:00

جهت دریافت مشاوره تلفنی از پزشکان وبسایت الو دکتر می توانید

روزهای : شنبه تا چهارشنبه از ساعت 9 الی 21 ازطریق تلفن ثابت با شماره تلفن  9099071353 تماس بگیرید

پزشکان وبسایت الو دکتر آماده پاسخگویی به سوالات شما میباشند .