بیماری‌هایی که می‌تواند به افسردگی بینجامد

وقتی افراد دچار تنهایی یا افسردگی می‌شوند، باید بدانیم که این یک اختلال بالینی است و این وضعیت به مراتب از وضعیت افرادی که ناامید و مأیوس هستند، بدتر است.

وقتیافراد دچار تنهایی یا افسردگی می‌شوند، باید بدانیم که این یک اختلال بالینی است و این وضعیت به مراتب از وضعیت افرادی که ناامید و مأیوس هستند، بدتر است. فراموش نکنید که افسردگی می‌تواند به طرق مختلف بر سلامت روانی شما تأثیر بگذارد. در این‌جا به چند مورد از آن‌ها اشاره می‌کنیم:
بیماری قلبی. واضح است که افسردگی در جوانان باعث بیشتر شدن خطر بیماری قلبی در سنین بالاتر می‌شود. با این حال یافته‌ها نشان می‌دهد که حمله‌ی قلبی و یا شاید مشکلات قلبی‌ عروقی می‌تواند علت اصلی افسردگی در میان سایر علل قلمداد شود.
بیماری پارکینسون. حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد از بیمارانی که مشکل پارکینسون دارند، از علائم شدید افسردگی در حالت‌های پیشرفته‌ی بیماری رنج می‌برند. افسردگی خصوصا در بیمارانی که از سستی راه رفتن رنج می‌برند بسیار رایج‌تر از بیمارانی است که مشکل رعشه‌ی اعضا دارند.
تصلب‌های چندگانه. افسردگی هم‌چنین در بین بیمارانی شایع است که دارای مشکل ضعف و سستی هستند مانند تصلّب چندگانه. این اختلال می‌تواند منجر به گرایش‌های خودکشی در این افراد شود.
سکته‌‌ مغزی. آمار نشان می‌دهد که بیش از یک‌سوم بیماران پس از سکته‌ی مغزی از افسردگی رنج می‌برند و علائمی هم‌چون خشم، درماندگی، ترس و ناامیدی از خود نشان می‌دهند. در واقع این اختلال باعث کاهش روحیه‌ی زندگی در این افراد می‌شود.
دیابت‌‌. افرادی که از دیابت رنج می‌برند- چه نوع ۱ و چه نوع ۲- احتمال پیشرفت افسردگی در آن‌ها در دوره‌هایی از زندگی بیشتر است. چرا که فشار ناشی از مدیریت این بیماری و زندگی با آن موجب آسیب‌هایی به سلامت روانی این افراد می‌شود.

آیا داروهای ضد افسردگی میل جنسی را کاهش می دهند؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ