سوزن‌های شفابخش زیبای‌تان می‌کنند؟!

طب سوزنی از چه طریق باعث افزایش زیبایی و جوان‌سازی پوست می‌شود؟ دکتر الهام امیرآذر می‌گوید برای درک این موضوع لازم است که با سه مکانیسم مهم طب سوزنی آشنا شوید: 1. طب سوزنی باعث افزایش گردش خون موضعی و جریان انرژی در ناحیه می‌شود. درواقع بسیاری از اثرات درمانی آن به‌وسیله این مکانیسم توجیه می‌شود. 2. طب سوزنی می‌تواند باعث افزایش تولید کلاژن شود. فرض کنید ناحیه‌ای از بدن‌تان زخم می‌شود؛ چه اتفاقی می‌افتد؟ ابتدا جریان خون در آن ناحیه شروع به افزایش می‌کند و باعث گرما و سرخی در منطقه می‌شود سپس فرآیند ترمیم آغاز می‌شود و پس از گذشت چند روز (برای مثال 20 روز) پوست نو و سالم در آن ناحیه تشکیل می‌شود.

مجله سیب سبز: طب سوزنی از چه طریق باعث افزایش زیبایی و جوان‌سازی پوست می‌شود؟ دکتر الهام امیرآذر می‌گوید برای درک این موضوع لازم است که با سه مکانیسم مهم طب سوزنی آشنا شوید:

1. طب سوزنی باعث افزایش گردش خون موضعی و جریان انرژی در ناحیه می‌شود. درواقع بسیاری از اثرات درمانی آن به‌وسیله این مکانیسم توجیه می‌شود. 

2. طب سوزنی می‌تواند باعث افزایش تولید کلاژن شود. فرض کنید ناحیه‌ای از بدن‌تان زخم می‌شود؛ چه اتفاقی می‌افتد؟ ابتدا جریان خون در آن ناحیه شروع به افزایش می‌کند و باعث گرما و سرخی در منطقه می‌شود سپس فرآیند ترمیم آغاز می‌شود و پس از گذشت چند روز (برای مثال 20 روز) پوست نو و سالم در آن ناحیه تشکیل می‌شود. حال فرض کنید در پوست شما ده‌ها سوزن فرورود و این کار هفته‌ای دو تا سه بار تکرار شود. به این ترتیب است که پوست‌تان جوان و شاداب می‌شود. لازم به ذکر است که این سوزن‌ها بسیار نازک و مویی شکل هستند و در موقع ورود به پوست یک زخم میکروسکوپی ایجاد می‌کنند که غالبا دردناک نیست. 
3. طب سوزنی با ترشح موادی مانند سروتونین باعث ایجاد آرامش و نشاط می‌شود که خود از علل مهم زیبایی و شادابی پوست به شمار می‌آید. در واقع چینی‌ها معتقدند که زیبایی از درون نشات می‌گیرد. 


در ادامه در صفحه مجله سیب سبز می‌خوانید:

میکرونیدلینگ چیست؟

میکرونیدلینگ یکی دیگر از روش‌های موثر در رفع اسکار آکنه است. درواقع برای وصول به بهترین نتیجه درمانی باید طب سوزنی و میکرونیدلینگ را با هم تلفیق کرد. در این روش از وسیله‌ای استفاده می‌شود که سر آن تعدادی سوزن ریز تعبیه شده است. این وسیله روی پوست می‌چرخد و خراش‌های ریز ایجاد می‌کند. درمان با میکرونیدلینگ براساس عمق نفوذ به سه دسته تقسیم می‌شود: نوع خفیف، متوسط و شدید. نوع شدید آن مانند لیزر فرکشنال عمل می‌کند و همراه با خونریزی مختصر از پوست است. در نوع متوسط هم پوست فقط کمی صورتی می‌شود و تا چند روز پوسته‌ریزی مختصر دارد. تعداد جلسات درمانی لازم با میکرونیدلینگ بین پنج تا هفت جلسه (هر شش هفته یک‌بار) است. 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ