اثرات مواد قندی بر مغز

تحقیقات جدید نشان داده است که ارتباطی میان ضعف حافظه، ناهنجاری های یادگیری و افسردگی با مصرف بیش از حد قند وجود دارد.

برای بسیاری آسان است که بنشینند و مقدار زیادی مواد قندی و شکلات بخورند؛ اما آیا تا به حال فکر کرده اید که این حجم از قند، با بدنتان چه می کند؟

تحقیقات جدید نشان داده است که ارتباطی میان ضعف حافظه، ناهنجاری های یادگیری و افسردگی با مصرف بیش از حد قند وجود دارد. به طور میانگین، سالانه هر آمریکایی 156 پوند قند اضافی مصرف می کند. این همه قند از کجا می آید؟ در واقع قند در هر بسته ی مواد غذایی وجود دارد و منظور ما از قند تنها بسته هایی نیست که رویش نوشته “قند” !

بدن به طور طبیعی به قند موجود در میوه ها و سبزی ها نیاز دارد. قند موجود در میوه ها و به طور کلی گیاهان، خطر ناک نیست؛ چرا که گیاهان دارای فیبر هستند که این خود در هضم قند کمک می کند. سلول های مغز به انرژی حاصل از گلوکز (قند خون) نیازمند ند. مشکل جایی است که مصرف قند های اضافی زیاد می شود…

تحقیقات نشان داده است که مصرف بیش از اندازه ی قند های اضافی باعث کاهش عامل نوروتروفیک در مغز می شود که در صورت کمبود این ماده، توانایی مغز برای یادگیری کاهش می یابد. همچنان که این ماده در بدن کم می شود، سوخت و ساز قند رو به وخامت می رود و در نهایت منجر به دیابت خواهد شد.

میزان کم ماده یBDNF با افسردگی، زوال عقل، و آلزایمر ارتباط دارد. چیزی که مشخص است اینست که کمبود BDNF برای مغز ما بد است و مصرف طولانی مدت شکر اضافی یکی از بدترین عوامل آن است.

منبع:   healthtoday.com

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ