6 درمان خانگی برای تسکین آفتاب سوختگی

najme_d
اگر هم اکنون دچار آفتاب سوختگی هستید، لازم نیست برای درمان آن به داروخانه بروید؛ در اینجا ما 6 درمان خانگی برای تسکین علائم شما ارائه می دهیم

حالا که تابستان شده، فرصت مناسبی است برای آن که به چند نکته در مورد جلوگیری از آفتاب سوختگی، استفاده از ضد آفتاب ها و پوشش مناسب در زیر آفتاب داغ تابستان، اشاره کنیم. اما اگر هم اکنون دچار آفتاب سوختگی هستید، لازم نیست برای درمان آن به داروخانه بروید؛ در اینجا ما 6 درمان خانگی برای تسکین علائم شما ارائه می دهیم:

  • خنک نگهش دارید.

یک حمام خنک کنید یا یک پارچه ی خنک و خیس را روی ناحیه ی آفتاب سوخته قرار دهید. این کار را چندین بار طی یک روز انجام دهید.

  • آب بنوشید.

روزانه 8 تا 10 لیوان آب بنوشید تا آب از دست رفته ی بدن تان را جبران کنید و از کم آبی و سرگیجه جلوگیری نمایید.

  • زیاد مرطوب کننده بزنید.

از کرم و پماد مانند Lubriderm، Aquaphor، EUCERIN، یا وازلین به جای لوسیون استفاده کنید.

  • غذاهای شفابخش میل کنید.

برخی غذاها به درمان و محافظت از پوست آسیب دیده ی شما کمک می کنند. غذاهایی غنی از آنتی اکسیدان ها، مانند تمشک، زغال اخته، توت فرنگی، آلو، کنگر فرنگی، لوبیا، و گردو بسیار برای درمان تان مفید خواهند بود.

  • محافظت از پوست تاول زده.

تاول ها می توانند به عنوان یک پانسمان طبیعی برای درمان پوست زیرین کمک کنند. اجازه دهید باز بمانند. هنگامی که این اتفاق می افتد، زخم را با ژل پترولیوم (یا وازلین) دو یا سه بار در روز مرطوب کنید.، و با یک باند روی آن را بپوشانید.

  • دور از آفتاب بمانید.

پوست آفتاب سوخته نسبت به پوستی که اصلن دچار آفتاب سوختگی نشده است، بیشتر مستعد ابتلا به اثرات مضر اشعه ماوراء بنفش است. پس سعی کنید تا بهبود کامل، زیاد در معرض آفتاب نباشید.

 منبع:  www.everydayhealth.com

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ