فواید شگفت انگیز آدامس که نمی‌دانستید

najme_d
جویدن آدامس در بسیاری مکان ها بد به نظر می رسد، به ویژه در موسسات آموزشی. اما آیا واقعن جویدن آدامس این قدر بد است؟ در زیر به چند مورد از این فواید اشاره می کنیم که احتمالاً نمی‌دانستید.

جویدن آدامس در بسیاری مکان ها بد به نظر می رسد، به ویژه در موسسات آموزشی. اما آیا واقعن جویدن آدامس این قدر بد است؟ البته مانند هر چیز دیگری جویدن آدامس هم خوبی ها و بدی های خود را دارد. به عنوان مثال، می توان آن را در ابتلا به میگرن و نفخ در بزرگسالان موثر دانست. اما یک مطالعه‌ی جدید بسیاری از فواید را به آدامس نسبت داده است. در زیر به چند مورد از این فواید اشاره می‌کنیم که احتمالن نمی‌دانستید.

جویدن آدامس به بهبود حافظه و عملکرد شناختی کمک می کند. تحقیقات موسسه‌ی ملی علوم رادیولوژی در ژاپن، نشان داده است عمل جویدن مداوم و حرکت دادن فک، عمل تحویل اکسیژن به مغز را بهبود می‌بخشد، و موجب تولید گلوکز بیشتر، دفع CO2 و افزایش فعالیت در منطقه‌ای از مغز به نام هیپوکامپوس می شود که مسئول حافظه است.

جویدن آدامس به سوزاندن کالری و کنترل وزن کمک می کند. مطالعه ای دیگر از کلینیک مایو دریافته است که عمل ساده ی جویدن آدامس، باعث سوزاندن 11 کاری در هر ساعت می‌شود.

جویدن آدامس کمک خوبی برای مبارزه با اعتیاد است. وقتی آدامس می‌جوید، نه تنها هوس تنقلات نمی کنید بلکه می تواند به شما در مبارزه با اعتیاد به نیکوتین و کافئین هم کمک می‌کند. پس اگر می‌خواهید با عادت‌های بد خود مانند سیگار کشیدن مقابله کنید، آدامس جویدن هم می‌تواند جزو گزینه‌های‌تان باشد.

منبع:  healthtoday.com

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ