راهکارهایی برای از بین بردن و کاهش جوش‌های پوستی

mousavi
جوش‌های دوران نوجوانی شاید خیلی دیر از بین برود، اما این بدان معنا نیست که نشانه‌هایش دیگر وجود نداشته باشد و روی پوست ظاهر نشود

جوش‌های دوران نوجوانی شاید خیلی دیر از بین برود، اما این بدان معنا نیست که نشانه‌هایش دیگر وجود نداشته باشد و روی پوست ظاهر نشود. برای کاهش علائم آن به نکات زیر توجه کنید:
ترمیم فرکسل
این ترمیم با استفاده از لیزر CO2 برای درمان پوست انجام می‌گیرد. در واقع دوران بهبودی آن نسبت به سایر روش‌ها کمتر است، اما برای رسیدن به نتایج دلخواه، باید چهار تا پنج بار از این روش استفاده کرد. در واقع در این روش، لیزر سوراخ‌های عمیقی در پوست ایجاد می‌کند که بعد از خوب شدن، باعث سفت‌تر شدن پوست و کمتر شدن زخم‌ها می‌شود.
لایه‌برداری پوستی با استفاده از تری‌کلرو‌استیک اسید TCA
در این روش، از یک پوسته‌ی شیمیایی برای رو‌آمدن پوست استفاده می‌شود. در شرایطی که این پوسته می‌تواند چند لایه از بافت‌ها را ترمیم کند، در واقع قابلیت اصلاح و تغییر فرم زخم‌های ناشی از جوش‌ها را تا عمق متوسطی از پوست دارد. و می‌تواند رنگیزگی اطراف زخم را که به عمیق‌تر شدن آن می‌انجامد از بین ببرد.
رتین-A
محصول ویتامین A که باعث افزایش تغییرات سلول‌های پوستی برای رهایی از جوش می‌شود. اخیرا برخی بیماران از این دارو برای رفع جوش هم استفاده می‌کنند. در واقع رتین-A می‌تواند باعث بهبود سطح زخم‌ها شده و آن را نرم و صاف کند.
پُرکننده‌های تزریقی
پُرکننده‌ها به پوست تزریق شده تا بتوانند هر نوع فاصله‌ای مانند جای زخم‌ها را پر کنند. برای زخم‌های بافتی، از تزریق پُرکننده‌ سالین و یا اسید هیالورونیک استفاده می‌کنیم. اگر میزان فقدان بافتی بیشتر باشد، از پُرکننده‌های حجم‌دهنده‌ای مانند Sculptra و یا Radiesse استفاده می‌شود.
آیا الکل برای درمان جوش موثر است؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ