غذاهای روزمره ی مسبب سرطان

najme_d
غذاهایی که می خورید ممکن است حاوی مواد سرطان زا باشند، که بسیار هم خطرناک هستند.اگر پیشگیری از سرطان برای تان مهم است، باید به تغذیه‌ی خود اهمیت دهید.

ممکن است تا به حال به فکرش نیفتاده باشید، اما 200 نوع مختلف سرطان تاکنون شناخته شده است. این بیماری مزمن علت های زیادی می تواند داشته باشد. برای مثال، استنشاق دود ناشی از تنباکو، خطر ابتلا به سرطان ریه را افزایش می دهد. قرار گرفتن در معرض نور شدید خورشید، موجب بروز ملانوم می شود که گونه ی خطرناکی از سرطان پوست است. هم چنین، غذاهایی که می خورید ممکن است حاوی مواد سرطان زا که بسیار خطرناک هم هستند، باشد.

اگر پیشگیری از سرطان برای تان مهم است، باید به تغذیه ی خود اهمیت دهید. مطالعات انجام شده نشان داده است که رژیم غذایی و سایر فاکتورهای سبک زندگی مانند مصرف دخانیات، در افزایش و یا کاهش خطر ابتلا به سرطان موثر است. در اینجا به چند خوراکی روزمره که بهتر است از مصرف شان خودداری کنید اشاره خواهیم کرد؛ چرا که این خوراکی ها خطر ابتلا به سرطان را افزایش می دهند.

نوشابه های رژیمی و قندی. با وجود این که نوشابه هیچ خاصیتی برای بدن ندارد، و با وجود کالری بسیار زیادش اما هنوز هم مورد مصرف مردم قرار می گیرد. اما آیا می دانستید همین نوشابه های رژیمی هم خطر ابتلا به سرطان پانکراس را در بدن افزایش می دهند…

گوشت قرمز. ژورنال پزشکی بریتانیا گزارش داده است که  کسانی که حجم زیادی گوشت قرمز (گوشت گاو، گوشت بره و …) مصرف می کنند، در معرض خطر ابتلا به سرطان روده قرار دارند.

نمک در مواد غذایی فرآوری شده. حدود سه چهارم نمکی که می خوریم از مواد غذایی فراوری شده است. برای همین است که افراد متوجه نیستند که دارند چه میزان زیادی نمک مصرف می کنند! مصرف بیش از حد این ماده سبب ایجاد تومور در بدن می شود.

منبع:  healthtoday.com

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ