کاهش وزن شدید و جراحی برای همتراز کردن بدن

mousavi
کاهش وزن نیازمند اراده و راه‌حلی برای تغییر اساسی شیوه‌ی زندگی است.

کاهشوزن نیازمند اراده و راه‌حلی برای تغییر اساسی شیوه‌ی زندگی است.
معمولا کاهش وزن با تلفیقی از رژیم غذایی و ورزش همراه بوده و در برخی موارد خصوصا زمانی که میزان قابل مشاهده‌ای از وزن و یا مشکلات سلامتی مانند انواع دیابت‌ در کار باشد، جراحی چاقی لازم خواهد بود.
پوست اضافی می‌تواند به پوست‌رفتگی دردناک، جوش‌ها و در برخی موارد عفونت بینجامد. روش‌هایی که برای هم‌تراز کردن بدن به کار می‌رود مانند بالا کشیدن پوست، برآمدگی شکم، سفت‌کردن افتادگی‌ها، بالا کشیدن سینه و لیپوساکشن باعث از بین بردن پوست اضافی شده و می‌تواند به شکل‌دهی مجدد بدن کمک کند. البته پیش از انجام هر نوع عملی برای هم‌تراز کردن بدن، لازم و ضروری است که بیماران درباره‌ی محدودیت‌های غذایی و رژیمی خود با پزشک زمانی که می‌خواهند تحت عمل قرار بگیرند صحبت کنند. در واقع مواد غذایی نقش مهمی در التیام پوست، تولید کلاژن و تولید رگ‌های خونی جدید ایفا می‌کنند که تمام‌شان در حین دوران بهبودی بسیار حائز اهمیتند.
بعد از دست دادن زیاد وزن، اگر قرار بر این شد تا از روش هم‌ترازی بدن استفاده کنید، این چند توصیه را هم در نظربگیرید:
– برای رسیدن به نتایج مطلوب، ثباتِ وزنی بسیار مهم و ضروری است. در واقع وزن‌تان تا ۳ ماه قبل از انجام عمل باید میزان ثابتی داشته باشد. پیش از آن‌که به این وضع ثابت برسید، حدود ۱۸ الی ۲۴ ماه طول می‌کشد تا بتوانید وزن کم کنید.
– سعی کنید رژیم غذایی سالم و متعادلی داشته باشید که سرشار از پروتئین باشد و بتواند دوران بهبودی‌تان را سریع‌تر کرده و آن را با مکمل‌های مناسب مانند مولتی‌ ویتامین و در برخی موارد کلسیم و آهن متعادل سازید.
– سیگار نکشید چرا که فرآیند بهبودی را کُند کرده و عوارض آن را تشدید می‌کند.

چه نوشیدنی هایی برای کاهش وزن مناسب است؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ