باورهای غلط درباره‌‌ جراحی با هدف کاهش وزن

mousavi
جراحی‌های کاهش وزن، مانند بای‌پس معدی، لاپروسکوپی و یا معده‌برداری آستینی در حوزه‌ی چاقی، بسیار شناخته‌شده و معروف هستند

جراحی‌های کاهش وزن، مانند بای‌پس معدی، لاپروسکوپی و یا معده‌برداری آستینی در حوزه‌ی چاقی، بسیار شناخته‌شده و معروف هستند. با این همه، بسیاری از افراد این دست از عمل‌ها را با دانش بسیار کمی انجام می‌دهند و یا شاید باورهای غلطی درباره‌ی آن داشته باشند. با هم به چند نکته درباره‌ی این عمل می‌پردازیم:
جراحی کاهش وزن، چاره‌‌ علاج است
در واقع جراحی کاهش وزن ابزاری است که در طولانی‌مدت باعث می‌شود سالم‌تر، متناسب‌تر و لاغرتر شوید. حتی پیش از انجام عمل، باید سعی کنید که رژیم ورزشی درستی داشته و کمی از وزن‌تان را پیش از عمل کم کنید و رژیم غذایی‌تان را تغییر دهید.
بعد از انجام بای‌پس معدی، غیرممکن است که بتوانید اضافه‌ وزن پیدا کنید
همان‌طور که گفتیم، جراحی کاهش وزن یک ابزار است. اگر با خوردن غذاهای بد و ورزش نکردن از آن سوء‌استفاده کنید، احتمال این‌که وزن‌تان زیاد شود بسیار زیاد است.
باید چیزی حدود ۱۵۰ کیلو وزن داشته باشید تا جراحی کاهش وزن انجام دهید
دستورالعمل‌هایی برای جراحی کاهش وزن وجود دارد که تنها مبتنی بر خود وزن نیست بلکه باید سایر بیماری‌های پزشکی مانند دیابت را هم در نظر گرفت. اگر شاخص حجم بدن‌تان کمتر از ۳۰ باشد، برای جراحی کاهش وزن گزینه‌ی خوبی نیستید
بعد از جراحی کاهش وزن، فقط باید رژیم مایعات داشته باشید
درست نیست. با این حال این حقیقت وجود دارد که باید برای یک دوره‌ی کوتاه، رژیم مایعات داشته باشید. این کار، به تجویز پزشک و پیش از جراحی به مدت دو هفته انجام می‌شود. این کار باعث کم‌حجم شدن کبد و آسان‌تر شدن عمل می‌شود.
بعد از جراحی، جای یک زخم بزرگ بر شکم‌تان می‌ماند
اگر چند دهه قبل این حرف را می‌زدید درست بود، اما در حال حاضر چون بسیاری از عمل‌ها با لاکروسکوپی انجام می‌شود، تنها جای چند علامت کوچک روی شکم به جا می‌ماند.
سریع ترین راه برای کاهش وزن

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ