راهکار هایی برای رفع بوی بد دهان که نمی دانستید

najme_d
در این جا شش راهکار برای رفع بوی بد دهان را به شما معرفی می کنیم که امیدواریم برای تان کارامد باشد:

بوی بد دهان مشکلی است که امروزه خیلی از افراد درگیر آن هستند، در این مطلب شش راهکار برای رفع بوی بد دهان  به شما معرفی می کنیم که امیدواریم برای تان کارامد باشد:

  • هیدراته بمانید. اگر بعد از خوردن غذا نمی توانید مسواک بزنید، نوشیدن مقدار زیادی آب می تواند به تمیز کردن باکتری های خطرناک و باقی مانده ی غذای میان دندان ها کمک کند. حتا نوشیدن شیر می تواند برای رفع بوی بد دهان بسیار مفید باشد. از نوشیدن نوشیدنی های قند دار بپرهیزید!
  • بیش از حد قهوه نخورید. ممکن است خوشمزه باشد، اما قهوه بوی ناخوشایندی را در انتهای زبان باقی میگذارد. به جای آن سعی کنید به دمنوش های گیاهی و یا چای سبز روی بیاورید.
  • سیگار نکشید و یا از سایر محصولات دخانی استفاده نکنید. سیگار، پیپ و مواردی از این دست، تنفس تان را آلوده کرده و بوی بد دهان را در پی خواهد داشت.
  • الکل مصرف نکنید. مصرف الکل باعث خشکی دهان شده و باعث ایجاد بوی بد به مدت 8 تا ده ساعت در دهان خواهد شد.
  • آدامس بدون قند بجوید. انجام این کار 20 دقیقه بعد از غذا می تواند به جریان بزاق کمک  کند. آدامس حاوی  100٪ زایلیتول شیرین می تواند به کاهش پوسیدگی دندان کمک کند،و هم چنین برای خنک کردن و ایجاد بوی خوش در دهان مفید است.
  • مراقب خوشبوکننده های دهان باشید. خوشبو کننده های بدون قند برای عملکرد سریع خوب هستند اما تنها پوششی هستند بر بوی بد دهان؛ و کاری برای از بین بردن باکتری های خطرناک انجام نمی دهند. پس به دنبال ریشه یابی این مشکل و رفع قطعی آن باشید.

 منبع:   www.webmd.com

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ