باید ها و نباید های سقط جنین

najme_d
گاهی سقط جنین خود به خود اتفاق می افتد. اما مادر خودش هم می تواند توسط جراحی و یا مصرف دارو تصمیم به سقط جنین بگیرد.

گاهی سقط جنین خود به خود اتفاق می افتد. اما مادر خودش هم می تواند توسط جراحی و یا مصرف دارو تصمیم به سقط جنین بگیرد.

چه موقع باید به پزشک مراجعه کرد؟ اگر احساس کردید باردار هستید، هرچه سریع تر به پزشک مراجعه کنید. اگر باردار هستید، فرصت مهمی است تا انتخاب های خود را بشناسید. اگر تصمیم به سقط جنین دارید، بهتر است سریعن اقدام کنید؛ چون بهترین زمان برای سقط جنین همان اوایل دوران بارداری است. هم چنین در این زمان، خطرات احتمالی هم کمتر است.

پزشک تان از شما در مورد سابقه ی دارویی تان خواهد پرسید و یک تست فیزیکی از شما خواهد گرفت. سپس تست های آزمایشگاهی خواهید داشت تا از بارداری تان مطمئن شوید. احتمالن یک سونوگرافی هم خواهید داشت.

از کجا بدانید چه تصمیمی بهتر است؟ گرفتن تصمیم اینکه بارداری تان را ادامه دهید یا خیر، بسیار شخصی است. ممکن است مشاوره به شما در گرفتن درست ترین تصمیم کمک کند. اگر با پزشک تان احساس راحتی می کنید، می توانید از او هم مشورت بگیرید.

سقط جنین چه زمانی باید انجام شود؟ بستگی به این دارد که چه مدتی از بارداری تان گذشته است. ممکن است دو گزینه پیش رو داشته باشید: مصرف دارو و یا عمل جراحی.

معمولن اگر 9 هفته از بارداری گذشته باشد، عمل جراحی تنها گزینه ی موجود خواهد بود. هم چنین، خطر سقط جنین در سه ماهه ی دوم بارداری بسیار بیشتر از سه ماهه ی اول است.

منبع:   www.webmd.com

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ