مزایا و عوارض احتمالی تزریق چربی

najme_d
همانند همه ی درمان های آرایشی و بهداشتی، تزریق ژل هم خطر ها و مزیت های خاص خودش را دارد.

 مزایای انتقال چربی از طریق تزریق، به خوبی تثبیت شده اند؛ این مزایا عبارت اند از: اصلاح عیوب صورت و اضافه کردن حجم با مواد اتولوگ وغیر آلرژی زا. بهتر است قبل از انتخاب این روش و یا  اقدام به تزریق چربی، از مزیت ها و عوارض احتمالی آن آگاه باشید. در ادامه، به تعدادی از این مزایا و خطرات احتمالی اشاره خواهیم کرد.

تزریق چربی به عنوان یک درمان زیبایی، طبیعی، طولانی مدت، و امن است. این روش برای بیمارانی که به تزریق پرکننده های پوستی سنتی مانند کلاژن گاوی آلرژی دارند، بسیار مناسب است. یکی از بزرگ ترین مزیت های افزایش حجم از طریق چربی، این است که بدون هیچ گونه عوارض جانبی واکنش های آلرژیک خواهد بود.

اما به هرحال خطراتی هم با این روش همراه است که البته بسیار کم و به ندرت اتفاق می افتد. البته احتمال درد و تورم وجود دارد؛ اما همه ی بیماران آن را تجربه نمی کنند. نکته ی مهم دیگر این است که بیشتر چربی تزریق شده ممکن است توسط بدن جذب شود. این اتفاق هم برای همه ی بیماران نمی افتد و حدود 50 درصد از بیمارانی که از این روش استفاده کرده اند، این تجربه را داشتند.

عارضه ی احتمالی دیگر که بسیار نادر است، واکنش آلرژیک به بی حسی موضعی است. اما همان طر که گفته شد، این هم احتمالش بسیار کم است.

منبع:   www.docshop.com

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ