ویتامین D و فشار خون

najme_d
ویتامین D ممکن است از خیلی جهات برای بدن مفید باشد، اما آیا در پایین آوردن فشار خون بالا هم تاثیرگذار است؟

ویتامین D با نام مستعار ویتامین خورشیدی هم شناخته می شود؛ چرا که بدن با قرار گرفتن در معرض نور خورشید، مواد مغذی تولید می کند. افراد هم چنین می توانند ویتامین D را از راه خوراکی هایی همچون تخم مرغ، شیر و ماست، ماهی تن و قزل آلا، غلات و آب پرتقال دریافت کنند.

در تحقیقات جدیدی که به سرپرستی دکتر مایلز ویلیام از دانشگاه اسکاتلند انجام گرفت، مشخص شد که افزایش مصرف ویتامین D تاثیری در کاهش و یا افزایش فشار خون نداشته است.

نتایج حاصل از این بررسی که در ژورنال JAMA Internal Medicineبه چاپ رسید، نشان داده است که استفاده از ویتامین D را نمی توان به عنوان یک درمان برای فشار خون بالا در نظر گرفت.

دو متخصص در ایالات متحده، مطالعاتی از این دست را مهم تلقی کردند. دکتر رابرت روزنسون، رئیس واحد کاردیومتابولیک در بیمارستان سینامونت در شهر نیویورک می گوید: “ادعاهایی که در باره ی استفاده از ویتامین ها در حوزه ی سلامت، صورت می گیرد، باید از لحاظ مطالعات بالینی مورد تایید قرار گیرند. چرا که امروزه باورهای غلطی در میان مردم وجود دارد که برخی ویتامین ها خواص درمانی روی بیماری ها دارند؛ و این کار هزینه های اضافی بدون ارزش علمی و پزشکی را به دنبال خواهد داشت.”

منبع:   webmd.com

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ
نظرات
عرفان کرمانی

عرفان کرمانی

1394-05-24 - 19:11 پاسخ

با سلام و خسته نباشید الوپسی توتال به جز مصرف کورتون درمانی داره؟