آیا برای افزایش متابولیسم بدن و سوزاندن چربی بیشتر آماده‌اید؟

mousavi
چربی سوزی و بالا بردن آن از کارهایی است که کمک بسیاری به کاهش وزن تان می کند. برای چربی سوزی بیشتر کافی است 5 تغییر بزرگ و اساسی در زندگی روزمره تان بدهید.

هیچ دلیلی وجود ندارد که از مقدار زیادی مکمل استفاده کنید، چون برای کمک به دستیابی به اهدافتان در تمام طول روز، راه‌های سالم‌تر و آسان بسیاری وجود دارد، از روال صبحگاهی‌تان گرفته تا کارهای قبل از خواب. برای اینکه نتیجه بگیرید، به این نکات عمل کنید.

برای چربی سوزی بیشتر صبح را با قهوه شروع کنید

یک خبر خوب! هنگامی که می‌خواهید سوخت و سازتان را افزایش دهید، مجبور نیستید فنجان قهوه‌ی صبحانه‌تان را حذف کنید. در واقع کافئین موجود در قهوه و چای سبز بطور طبیعی سیستم عصبی مرکزی شما را تحریک می‌کند. قهوه‌ی روزانه‌ی شما می‌تواند سوخت و ساز بدنتان را ۵ تا ۸ درصد افزایش دهد.

برای چربی سوزی بیشتر، صبح یک صبحانه‌ غلات کامل بخورید

وقتی صحبت از افزایش متابولیسم می‌شود، به هیچ وجه نباید صبحانه را حذف کنید. سوخت رسانی به بدن در عرض یک ساعت بعد از بیدار شدن، متابولیسم شما را افزایش می‌دهد و به شما کمک می‌کند که بطور موثرتری در تمام طول روز کالری بسوزانید. برای یک انتخاب راضی کننده که به اهدافتان نیز کمک می‌کند، یک صبحانه‌ی غلات کامل انتخاب کنید. زیرا سرشار از فیبر رژیمی ‌و کربوهیدرات‌های پیچیده می‌باشد. حتی باب هارپر Bob Harper مربی اعتقاد زیادی به خوردن کربوهیدرات‌ها در صبح برای کاهش وزن دارد.

برای چربی سوزی بیشتر، بعد از ظهر آب بیشتری بنوشید

شاید فکر کنید که نشستن پشت میز فقط می‌تواند بر سوخت و ساز شما اثر منفی بگذارد، اما تا زمانیکه آب می‌نوشید، به قدرت چربی سوزی بدنتان کمک می‌کنید. مطالعه‌ای از دانشگاه یوتا نشان داد افرادی که در روز ۸ تا ۱۲ لیوان آب می‌نوشند، نسبت به کسانی که فقط ۴ لیوان آب می‌نوشند، چربی بیشتری سوزاندند. اگر اهل نوشیدن آب نیستید، می‌توانید به آب خوردن میوه‌های مختلف اضافه کنید تا طعم بیشتری به آن دهد و قدرت سم زدایی نوشیدنی‌تان را افزایش دهد.

برای چربی سوزی بیشتر، بعد از ظهر تمرینات اینتروال با شدت بالا انجام دهید

در حالیکه تقریبا تمام اشکال تمرینات به شما کمک خواهند کرد تا متابولیسم‌تان را افزایش دهید، اما اگر می‌خواهید حداکثر بهره را از تمرینتان ببرید، باید از یک برنامه‌ی تمرینی اینتروال ( تمرینات اینتروال یا متناوب ، شامل مراحل تمرین و استراحت به طور متناوب میباشد . در تمرینات اینتروال ، میزان خستگی به مراتب کمتر از تمرینات مستمر و مدام است . ) با شدت بالا استفاده کنید، زیرا می‌تواند در یک دقیقه ۱۳.۵ کالری بسوزاند، و سرعت متابولیسم شخص را تا ۳۰ دقیقه بعد از ورزش، دو برابر کند. با ترکیبی از حرکات تمرین قدرتی و کاردیوی شدید، تمام کارهای لازم برای رسیدن به هدفتان را انجام خواهید داد.

برای چربی سوزی بیشتر، بعد از ظهر یک ناهار با پروتئین بالا انتخاب کنید

جای تعجب نیست که یک رژیم غذایی پاک به بدن شما کمک می‌کند تا با حداکثر پتانسیلش کار کند، اما پروتئین می‌تواند شما را یک قدم به هدفتان نزدیک‌تر کند. به گفته‌ی استر بلوم متخصص تغذیه، افزایش مقدار پروتئین مصرفی شما ضروری است، زیرا مواد غذایی سرشار از پروتئین، برای هضم، متابولیزه و مصرف شدن، به انرژی بیشتری نیاز دارند. این یعنی شما کالری بیشتری برای فراوری آنها می‌سوزانید. در موقع ناهار، متابولیسم‌تان را با یک دستور غذای سرشار از پروتئین مانند سالاد مرغ و کلم افزایش دهید. این سالاد در هر وعده ۳۰ گرم پروتئین دارد.

منبع: سیمرغ

مطلب مرتبط:

آیا می دانید این 12 خوراکی چربی های اضافی بدن را می سوزاند؟

میوه های چربی سوز کدامند؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ