عصب کشی دندان

najme_d
عصب کشی دندان روشی درمانی برای ترمیم و نجات دندان هایی است که به شدت پوسیده شده اند و یا دچار عفونت اند.

در طی یک فرایند عصب کشی، عصب و پالپ دندان را از بین می برند و بخش داخلی دندان را کاملن پاکسازی می کنند و سپس آن را پر می کنند. بدون این روش درمانی، بافت اطراف دندان عفونی خواهد شد و امکان آبسه هم وجود دارد.

وقتی بافت عصبی دندان آسیب می بیند، تجزیه می شود و باکتری ها در آن ناحیه شروع به تکثیر می کنند. بنا بر این هر چه سریع تر باید به دندان پزشک مراجعه کرد.

برای شروع فرایند عصب کشی، فرد باید یک بار و یا بیشتر توسط دندان پزشک متخصص عصب کشی ویزیت شود. نخستین گام، گرفتن یک عکس اشعه ی ایکس است؛ که در آن شکل عصب دندان و اینکه آیا آسیب و عفونتی در اطراف استخوان هست یا نه، مشخص می شود. در صورت وجود مشکل، پزشک فرایند عصب کشی را با زدن بی حسی موضعی آغاز می کند. در طی انجام فرایند محیط دهان باید خشک و عاری از بزاق باشد. به همین منظور پزشک یه قطعه ی پلاستیکی در دهان بیمار قرار می دهد. سپس با ایجاد یک حفره به داخل دندان، باکتری ها، بافت عصبی آسیب دیده و بقایای آن را از دندان خارج می کنند. در نهایت، فرایند پاکسازی انجام می شود و محیط دهان با آب و یا محلول سدیم هیپوکلورید شستشو داده می شود. و دندان آسیب دیده با مواد پر می شود.

منبع:   webmd.com

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ
نظرات

1396-10-22 - 04:58 پاسخ

سلام واقعا چرا هزینه عصب کشی 200 هزار تومان به بالا شده من الان دندانم دردمیکنه ترجیح میدم عصب کشی نکنم توراخوایکی پیدابشه هزینه راکاهش بده ترجیح میدم بمیرم ولی بالای200 هزار تومان ندم ازرشت