راه درمان گرفتگی عضلات چیست؟

mousavi
گذاشتن یخ بر روی عضو رگ به رگ شده نیز درد و تورم را با بی حس کردن منطقه کم کرده و در واقع به برطرف کردن عارضه رگ به رگ شدن کمک می‌کند.

مهدی آزما متخصص طب فیزیکی و توانبخشی افزود: بسیاری از مردم دچار عارضه‌هایی نظیر رگ به رگ شدن و گرفتگی عضلات بدن می‌شوند و متأسفانه نمی‌دانند که به چه نحوی باید با این عوارض برخورد کنند.

وی گفت: برای رگ به رگ شدن مفاصل برخلاف بسیاری از تصورات هم می‌توان مفصل را گرم‌ کرد و هم روی آن یخ گذاشت.

آزما با بیان اینکه حرارت و گرما عضلات را شل کرده و جریان خون را افزایش می‌دهد، تصریح کرد: استفاده از کمپرس آب گرم تا زمانی که آزار دهنده نباشد، می‌تواند برای مفصل آسیب دیده به کار رود و البته برای این اقدام بهتر است با پزشک نیز مشورت شود.

وی یادآور شد: گذاشتن یخ بر روی عضو رگ به رگ شده نیز درد و تورم را با بی حس کردن منطقه کاهش داده و در واقع به برطرف کردن عارضه رگ به رگ شدن کمک می‌کند. 

آزما با اشاره به اینکه درخصوص اسپاسم یا گرفتگی عضلات بدن نیز باید مراقب برخی از علائم و عوارض نیز بود، تأکید کرد: پژوهش‌ها نشان می‌دهند که موارد ارتباط بیماری‌های اعصاب و روان و بروز اسپاسم عضلانی در سالهای اخیر افزایش یافته و مشکلات عضلانی و مفصلی زیادی را به وجود آورده است.

وی یادآور شد: اسپاسم‌های عضلانی به خصوص در شرایطی که به طور متناوب و در شرایط خاص تکرار شود، می‌‌تواند نشانه‌ای از بیماری‌های اعصاب و روان باشد.

آزما گفت: هرچند که اسپاسم عضلانی در اغلب مواقع ناشی از علت یا علل خطرناکی نیست، اما در صورتیکه تکرار شود و به صورت مکرر برای خود به وجود آید می‌تواند نشان دهنده مشکلات و خطرات مهم و جدی باشد.

وی خاطر نشان کرد: اسپاسم عضلانی در صورت تکرار و تداوم بروز می‌تواند با فشار بر روی نخاع در ستون فقرات و حتی آسیب‌های مغزی و عصبی نظیر ام اس در ارتباط باشد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

مطلب مرتبط:

چگونه با درمان طبیعی گرفتگی عضلات را برطرف کنیم؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ
نظرات
درمان شو

درمان شو

1397-02-08 - 08:27 پاسخ

نوجوانان، افراد با با سن بالاتر از 65 سال، افراد بیمار، چاق، کسانی که فعالیت بدنی شدیدی داشته اند و ورزش های استقامتی مثل دو ماراتن انجام می دهند و کسانی که از بعضی داروهای خاص استفاده میکنند بیشتر در معرض گرفتگی عضله هستند.گرفتگی ممکن است چند ثانیه، یا چندین دقیقه و ساعت طول بکشد.در این میان سرما و گرماهای موضعی برای رفع درد و گرفتگی به شدت کمک کننده هستند.