بزرگ‌ترین مشکل شما با موهایتان را اینگونه حل می‌کنیم

اگر قرار باشد از خانم‌ها درباره بزرگ‌ترین مشکلی که با موهایشان دارند سؤال شود، بیشتر آنها به مشکلات یکسانی اشاره خواهند کرد. بسیاری از آنها با مشکلاتی چون سفیدی موها، ریزش، وز شدن، بی‌حالتی و.. مواجه هستند. به‌طور ساده‌تر می‌توان گفت هر فردی حداقل با یکی از این مشکلات درگیر است البته خیلی‌ها برای حل مشکل‌شان تلاش چندانی نمی‌کنند و تا حد زیادی با آن کنار می‌آیند تا جایی که حتی فراموش می‌کنند و فقط وقتی مقابل آینه خود را می‌بینند یادشان می‌آید در موها ایرادی وجود دارد که زیباییشان را مختل کرده ‌است. اما ناامید نشوید شما می‌توانید با به کار بردن این روش‌ها و تکنیک‌های خاص مشکلات موهایتان را برطرف کنید.

مجله سیب سبز:  اگر قرار باشد از خانم‌ها درباره بزرگ‌ترین مشکلی که با موهایشان دارند سؤال شود، بیشتر آنها به مشکلات یکسانی اشاره خواهند کرد. بسیاری از آنها با مشکلاتی چون سفیدی موها، ریزش، وز شدن، بی‌حالتی و.. مواجه هستند. به‌طور ساده‌تر می‌توان گفت هر فردی حداقل با یکی از این مشکلات درگیر است البته خیلی‌ها برای حل مشکل‌شان تلاش چندانی نمی‌کنند و تا حد زیادی با آن کنار می‌آیند تا جایی که حتی فراموش می‌کنند و فقط وقتی مقابل آینه خود را می‌بینند یادشان می‌آید در موها ایرادی وجود دارد که زیباییشان را مختل کرده ‌است. اما ناامید نشوید شما می‌توانید با به کار بردن این روش‌ها و تکنیک‌های خاص مشکلات موهایتان را برطرف کنید.

اگر چند تار مو سفید شده باشد
خانم لیزا چیکسین،‌ کارشناس آرایشگری در نیویورک می‌گوید: «وقتی فقط تعداد کمی از موهایتان سفید شده‌ باشد، یک رنگ گیاهی می‌تواند به‌خوبی آنها را بپوشاند. رنگ‌های گیاهی میزان پروکساید بسیار کمی دارند و می‌توانند روی موهای سفید بنشینند. معمولا بعد از رنگ، موهای سفید فقط کمی روشن‌تر از رنگ طبیعی موهای خودتان می‌شود که همین می‌تواند به رنگ موها سایه بدهد؛ درست مثل اینکه موهایتان را هایلایت کرده‌اید. چنین رنگ‌هایی می‌تواند تا 12 هفته روی موها باقی بماند؛ البته ریشه‌ها را باید مرتبا رنگ کنید. 


در ادامه در صفحه مجله سیب سبز می‌خوانید:
وقتی تکه‌ای از موهایتان سفید شده ‌است
وقتی موهایتان به‌صورت تکه‌ای سفید شده است، باید سراغ رنگ‌های نیمه‌دائمی بروید. شما می‌توانید مقداری از رنگ شبیه موهای طبیعی‌تان را با شامپوی سرتان مخلوط کنید و به سر بزنید، چنین رنگی 8 تا 10 هفته روی سر دوام می‌آورد. رنگ‌های نیمه‌دائمی مقدار زیادی پروکساید ندارد و به همین دلیل زود از بین نمی‌روند اما می‌توانید برای اطمینان از بهتر رنگ گرفتن از رنگی کمی تیره‌تر استفاده کنید.
چرا موهای سفید حالت نمی‌گیرند؟
احتمالا تا به‌حال از خود پرسیده‌اید که چرا موهای سفیدتان زبرتر است و برخلاف موهای طبیعی گذشته‌تان مدام تاب برمی‌دارد و صاف باقی نمی‌ماند و… . باید بدانید که شما تنها فردی نیستید که دچار این مشکل هستید. 
دلیل این اتفاق دقیقا مشخص نیست ولی دکتر مورت وستمن، کارشناس شیمی مواد آرایشی در این زمینه یک تئوری دارد. او می‌گوید: «موهای سفید وقتی رنگ خود را از دست می‌دهند یعنی ملانین خود را از دست داده‌اند و در نتیجه نمی‌توانند نور را جذب خود کنند و همان درخششی را داشته ‌باشند که موهای دارای رنگدانه از خود ساطع می‌کنند.» 
بدون ملانین، موها ضعیف‌تر هم می‌شوند و اشعه فرابنفش خورشید می‌تواند به راحتی به آنها آسیب برساند. اما راه‌حل چیست؟ بهترین کار استفاده از محصولات حالت‌دهنده دارای سیلیکون است. 
این محصولات موها را براق نشان می‌دهد و از موها نیز در مقابل اشعه فرابنفش خورشید محافظت می‌کند. اگر فقط چند تار موی سفید دارید می‌توانید آنها را بکنید و نگران این هم نباشید که با کندن آن موهای سفیدتان چند برابر شود. 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ