فواید شگفت انگیز رابطه ی جنسی

najme_d
رابطه ی جنسی تنها برای تمایلات فیزیکی و لذت بردن نیست؛ در کنار این ها، فواید خوبی از لحاظ روانی و جسمی برای فرد دارد.

مطالعات تحقیقاتی متعدد نشان داده است که یک رابطه ی جنسی خوب و مناسب، مزایای پزشکی زیادی از جمله پایین آوردن فشار خون، دارد. در واقع هر چیزی که باعث ورزش قلب تان شود، برای تان مفید است که البته رابطه ی جنسی هم جزو همین مورد می شود. در اینجا به برخی از فواید شگفت انگیز برقراری رابطه ی جنسی اشاره می کنیم که اشتیاق تان را بیشتر خواهد کرد.

رابطه ی جنسی تناسب اندام تان را بهبود می بخشد. درست است! رابطه ی جنسی همانند یک ورزش در نظر گرفته می شود. در مطالعه ای که در سال 2010 در ژورنال آمریکایی قلب و عروق به چاپ رسید، رابطه ی جنسی با فعالیت روی تردمیل برابری می کند. در تناسب اندام نقش به سزایی دارد و می تواند 85 تا 250 کالری بسوزاند.

رابطه ی جنسی باعث کاهش اضطراب می شود. بر اساس تحقیقات دانشگاه اسکاتلند، کسانی که دست کم یک بار در هر دو هفته رابطه ی جنسی برقرار می کنند، بهتر از سایرین می توانند بر شرایط دشوار در زندگی شان فائق آیند. این مطالعه می گوید که در هنگام رابطه، هورمون های اندورفین و اکسیتوسین آزاد می شوند و احساس لذت را در فرد به وجود می آورند. همین باعث ایجاد اعتماد به نفس و آرامش در شخص می شود.

رابطه ی جنسی، کیفیت خواب را بهبود می بخشد. بسیاری از زوج ها دریافته اند که پس از ارگاسم، به یک خواب عمیق و آرام می روند. دلیلی که پشت این موضوع هست، همان اندورفینی است که با آرام کردن بدن تان، شما را به یک خواب عمیق می برد.

منبع:   healthtoday.com

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ