فواید گیاه خواری

najme_d
گیاه خواری فواید فراوانی در پی دارد. رژیم گیاه خواری ریسک ابتلا به بسیاری از بیماری ها را کاهش می دهد.

امروزه مردم با انگیزه های مختلفی به گیاه خواری روی می آورند. برای عمر طولانی تر، زندگی سالم تر و یا به نوبه ی خود برای کاهش آلودگی ها گیاه خواری را به عنوان سبک زندگی، در پیش می گیرند. برخی دیگر هم با این هدف که باید منابع طبیعی زمین حفظ شود و برای علاقه شان به حیوانات، گیاه خوار می شوند.

در عین حال گیاه خواری فواید فراوانی در پی دارد. رژیم گیاه خواری ریسک ابتلا به بیماری های تحلیل برنده ی مزمن مانند چاقی، بیماری عروق کرونر، فشار خون بالا، دیابت، و انواع خاصی از سرطان ها از جمله سرطان روده بزرگ، سینه، پروستات، معده، ریه و مری را کاهش می دهد.

بیماری ها را از خود دور کنید. رژیم گیاه خواری جزو رژیم های غذایی بسیار سالم به شمار می آید که از ابتلا به بیماری های قلبی و سرطان جلوگیری خواهد کرد. یک رژیم غذایی گیاهی کم چربی، بهترین و تنها راه برای جلوگیری از پیشرفت بیماری عروق کرونر و یا به طور کامل جلوگیری از آن است.

وزن تان را پایین نگه دارید. بیشتر رژیم های غذایی مورد استفاده ی مردم، سرشار از چربی اشباع و غذاهای فراوری شده است و غذاهای گیاهی کمتر در آن به چشم می خورد. این رژیم ها ما را چاق می کنند و آرام آرام می کشند! این در حالی است که تحقیقات نشان داده است که افرادی که از رژیم گیاه خواری کم چربی پیروی می کنند، به طور متوسط 24 پوند کاهش وزن در سال اول دارند که با رعایت رژیم، در وزن متناسب خواهند ماند.

منبع:    vegetariantimes.com

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ