وقتی خواب هستید وزن کم کنید

meysam
مواجهه با نور نه تنها خواب شما را به هم می‌ریزد بلکه می‌تواند شما را در معرض خطر افزایش وزن هم قرار دهد. تحقیقات نشان داده، موش‌هایی که به‌طور منظم موقع خواب به آن‌ها نور تابانده شده بیشتر از موش‌هایی که خواب عادی داشته‌اند دچار اضافه وزن شده‌اند. در واقع ساعت خواب تاثیر بسزایی در ترشح هورمون ملاتونین(هورمون خواب) دارد. بدن ما این هورمون را زمانی ترشح می‌‌کند که هوا تاریک باشد. هر نوری فرقی نمی‌کند از چه منبعی باشد (از تلویزیون یا دست‌شویی) می‌تواند ترشح ملاتونین را دچار اختلال کند. در اینجا 3 راه به شما معرفی می‌کنیم که به کمک آن‌ها می‌توانید تاریکی مورد نیاز برای خواب را تامین کنید:

مجله سیب سبز: مواجهه با نور نه تنها خواب شما را به هم می‌ریزد بلکه می‌تواند شما را در معرض خطر افزایش وزن هم قرار دهد. تحقیقات نشان داده، موش‌هایی که به‌طور منظم موقع خواب به آن‌ها نور تابانده شده بیشتر از موش‌هایی که خواب عادی داشته‌اند دچار اضافه وزن شده‌اند. در واقع ساعت خواب تاثیر بسزایی در ترشح هورمون ملاتونین(هورمون خواب) دارد. بدن ما این هورمون را زمانی ترشح می‌‌کند که هوا تاریک باشد. هر نوری فرقی نمی‌کند از چه منبعی باشد (از تلویزیون یا دست‌شویی) می‌تواند ترشح ملاتونین را دچار اختلال کند. در اینجا 3 راه به شما معرفی می‌کنیم که به کمک آن‌ها می‌توانید تاریکی مورد نیاز برای خواب را تامین کنید:


در ادامه در صفحه مجله سیب سبز می‌خوانید:

از پرده‌های ضخیم یا کرکره‌هایی که کاملا پنجره‌ها را می‌پوشانند استفاده کنید تا موقع خواب اتاق شما کاملا تاریک باشد.
موقع خواب، چشم‌بند مخصوص خواب به چشم بزنید تا نورهای ناخواسته مزاحم خواب‌تان نشوند.
جلوی نورهای آبی را بگیرید. طیف نور آبی اساسا باعث قطع تولید ملاتونین می‌شود. اگر حباب‌های چراغ‌های اتاق خواب یا دست‌شویی شما آبی‌رنگ است، آن‌ها را با حباب‌های معمولی جایگزین کنید یا اگر احیانا لامپ آبی‌رنگی در اتاق خواب دارید، آن را تعویض کنید. در ضمن نورهای صفحه تلویزیون و مانیتور هم زمینه آبی دارند که خواب شما را دچار ‌اشکال خواهند کرد. موقع خواب سعی کنید در معرض نور این لوازم قرار نگیرید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ