دلیل و درمان قی کردن گوشه‌ چشم

mousavi
قی کردن بیش از اندازه چشم‌ها می‌تواند در افرادی با پوست‌های چرب و بسیار چرب هم اتفاق بیفتد. پوست پلک‌ها، امتداد پوست صورت هستند.

قی کردن گوشه چشم‌ها پس از بیدار شدن از خواب یا گریه کردن، امری کاملا طبیعی است اما برخی از افراد با قی کردن بیش از اندازه گوشه‌های چشم‌شان مواجه هستند که این مساله باعث از دست رفتن اعتماد به نفس آنها در جمع می‌شود.

دکتر محمود بابایی درباره علت بروز این مشکل گفت: «اولین دلیل بروز قی بیش از اندازه و غیر طبیعی در گوشه‌های چشم،‌ آلوده بودن چشم برخی از افراد است. البته، استفاده از انواع لوازم آرایشی چشمی و باقی ماندن طولانی‌مدت آنها در سطح پلک یا حتی داخل چشم هم می‌تواند باعث افزایش آلودگی چشم‌ها و قی کردن گاه و بی‌گاه آنها شود».

این جراح و متخصص چشم ادامه داد که اگر بیماران درگیر با این مشکل، مرد باشند هم باید بهداشت چشم و صورت خود را بیشتر رعایت کنند. عضو هیات علمی گروه چشم‌پزشکی بیمارستان بقیه‌الله خاطرنشان کرد: «شهرهای بزرگی مانند تهران، اراک، اصفهان و شیراز یا حتی شهرهای غربی و جنوبی، آلودگی زیادی دارند و همه این آلودگی‌های محیطی می‌توانند زمینه آلوده شدن چشم‌ها را فراهم کنند و باعث قی کردن آنها شوند».

وی در ادامه صحبت‌های خود افزود: «به‌طور کلی، افرادی که با قی کردن غیر طبیعی چشم‌های خود مواجه هستند باید نسبت به برطرف کردن آلودگی چشمی، بدنی و محیطی‌شان دقت بیشتری داشته باشد. از این رو، توصیه اصلی و مهم ما به این افراد این است که هرچه زودتر نسبت به برطرف کردن این آلودگی‌های سطحی از صورت خود اقدام کنند و با استفاده از آب گرم و شامپو بچه، روزی 2 تا 3 بار چشم‌هایشان را شست‌وشو دهند».

بابایی در نهایت به این نکته مهم هم اشاره کرد: «قی کردن بیش از اندازه چشم‌ها می‌تواند در افرادی با پوست‌های چرب و بسیار چرب هم اتفاق بیفتد. پوست پلک‌ها، امتداد پوست صورت هستند.

افرادی که پوست صورتشان بیش از اندازه چرب است، این چربی را از روی پلک به گوشه‌ها و در نهایت هم به داخل چشم‌شان انتقال می‌دهند و باعث تجمع چربی یا قی کردن گوشه‌های چشم می‌شوند. از این رو، به چنین افرادی هم توصیه می‌شود که حداقل روزی 3 تا 4 مرتبه صورت خود را با آب ولرم و شامپو بچه یا صابون‌های ملایم بشویند تا چربی پوست و قی کردن بیش از حد گوشه‌های چشم‌شان را کم کنند».

منبع: سلامانه

مطلب مرتبط:

گریه کردن هم مفید است!؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ