انزال زودرس چیست؟

najme_d
انزال زودرس یا زود انزالی، انزال کنترل نشده، قبل یا مدت کوتاهی پس از رابطه ی جنسی است.

 این اتفاق با کوچک ترین تحریک جنسی و قبل از اینکه حتا خود فرد بخواهد، روی می دهد؛ که ممکن است به عدم رضایت از رابطه ی جنسی برای هر دو طرف منجر شود. زود انزالی باعث ایجاد اضطراب هم می شود که این وضع را بدتر خواهد کرد. زود انزالی یکی از شایع ترین انواع اختلال عملکرد جنسی در مردان است که بخشی از زندگی وی را تحت تاثیر قرار خواد داد.

اما علت این مشکل چیست؟ در بیشتر موارد، زود انزالی علت مشخصی ندارد. با بالاتر رفتن سن و تجربیات روابط جنسی، مردان می آموزند که چگونه ارگاسم را به تاخیر بیندازند. زود انزالی ممکن است با یک شریک جدید روی دهد. که فقط در شرایط معینی ممکن است اتفاق بیفتد. البته عوامل روانشناسانه ای چون اضطراب، احساس گناه، و یا افسردگی هم می توانند تاثیر گذار باشند. در برخی موارد هم ممکن است به دلایل پزشکی مربوط باشد؛ مثلن مشکلات هورمونی، آسیب، و یا عوارض جانبی برخی داروها.

علائم زود انزالی کدام اند؟ مهم ترین علامت آن، انزال کنترل نشده ای است که قبل یا مدت کوتاهی پس از برقراری رابطه ی جنسی اتفاق می افتد. این اتفاق با کوچک ترین تحریک جنسی، قبل از اینکه حتا خود فرد بخواهد، روی می دهد.

در بسیاری از موارد زود انزالی به خودی خود خوب می شود و ممکن است به درمان نیازی نباشد. تمرین تکنیک های آرامش اعصاب و یا استفاده از روش های انحراف فکر، می تواند به تاخیر در انزال کمک کند.

منبع:   webmd.com

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ
نظرات
عبدالله

عبدالله

1394-09-07 - 09:49 پاسخ

س من حدود چند ماه هستم که ازدواج کردم ولی در زمان نزدیکی زود انزال میشم اگه لطف کنید راهنمای کنید از شما مچکرم

admin

admin

1394-09-07 - 09:49

برای کسب آگاهی بیشتر درباره ی درمان دیر ارضایی به لینک زیر مراجعه فرمایید :

درمان دیر ارضائی