پنج دلیل شایع ریزش مو

najme_d
این درست است که ریزش مو در مردان بیشتر از زنان است، اما این مشکلی است که برای هر دو گروه وجود دارد.

دلایل ریزش مو می تواند گوناگون باشد؛ از کمبود ویتامین گرفته تا مشکلات نهفته در سلامت فرد.

در بسیاری از موارد، برای ریزش مو، چه در مردان و چه در زنان، روش های درمانی وجود دارد. این روش ها وابسته به تشخیص علت هستند. در اینجا به پنج دلیل شایع ریزش موی سر اشاره خواهیم کرد.

استرس های جسمانی. هر نوع استرس فیزیکی – شامل عمل جراحی، تصادف، یا بیماری شدید، و حتا آنفولانزا- می تواند باعث ریزش موی موقت شود. این موضوع می تواند یک نوع ریزش مو به نام تلوژن افلوویوم را ایجاد کند.  مو دارای یک چرخه زندگی است: مرحله رشد، مرحله استراحت و مرحله ریختن. وقتی که دچار استرس شدید هستید، این استرس می تواند این چرخه را به هم بریزد. به طوری که میزان ریزش مو بیش از پیش می شود.

بارداری. بارداری یکی از نمونه های ریزش موی ناشی از استرس است. ریزش موی ناشی از بارداری در واقع پس از زایمان روی می دهد، نه در طول بارداری. که یکی از علت های آن، تغییرات در هورمون هاست.

مصرف بیش از اندازه ی ویتامین آ. بر اساس آکادمی درماتولوژی آمریکا، زیاده روی در مصرف مکمل های حاوی ویتامین آ و یا داروها می تواند باعث ریزش مو شود.

کمبود پروتئین. اگر به اندازه ی کافی پروتئین در رژیم غذایی خود را دریافت نمی کنید، بدن تان ممکن است پروتئین مورد نیازش را با توقف رشد مو تامین کند.

وراثت. اگر شما از خانواده ای هستید که در آن زنان از یک سن خاص به بعد ریزش مو دارند، پس شما هم بیشتر از سایرین در معرض ابتلا به ریزش مو خواهید بود.

منبع:   health.com

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ