کدام نوع تتو توسط پزشکان توصیه می‌شود؟

mousavi
یک فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی گفت: دو نوع تتوی درمانی و زیبایی وجود دارد که انجام تتو بجز برای برطرف کردن جای زخم توصیه نمی‌شود.

دکتر علی احمدی،با اشاره به این‌که تتوهایی که بر روی چشم انجام می‌شود از جمله اقدامات درمانی نیست، ابراز کرد: این نوع اقدامات ممکن است که برای چشم عارضه‌ ایجاد کند؛ باید بدانیم بافت چشم منحصر به فرد است و برگرداندن آن به حالت اولیه کار بسیار مشکلی است به شکلی که اگر بیمار به هر دلیلی از این اقدام پشیمان شود از بین بردن آن تقریباً ناممکن است.

وی ادامه داد: برای برطرف کردن تتو شاید شکل آن کمی تغییر کند اما به حالت اولیه باز نمی‌گردد و کسانی که این کار را انجام می‌دهند باید به این موضوع فکر کنند که اگر پلک به دلیل عارضه دچار مشکل شود بازسازی آن بسیار کار سختی است.

احمدی درباره شکل دیگر انجام تتو تاکید کرد: تتوی درمانی نوع دیگری از تتو است و برای برطرف کردن جای زخم (اسکار) که به واسطه عمل جراحی ایجاد شده یا جای زخم مادرزادی قابل استفاده است.

وی در ادامه افزود: گاهی اسکارهایی بر بدن ایجاد می‌شود که رنگ آن با سایر قسمت‌های بدن متفاوت است و عمل جراحی نیز نمی‌تواند آن را برطرف کند پس در این موقعیت رنگ قسمت خاص را با تتو شبیه رنگ اطراف آن می‌کنیم و فقط این نوع تتو به مراجعه کنندگان توصیه می‌شود.

این فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی درباره عوارض احتمالی تتو نیز گفت: از جمله عوارض تتو می‌توان به آلوده بودن مواد مورد مصرف اشاره کرد که باید تحت شرایط مناسب و کاملاً استرلیزه استفاده شود، البته باید توجه داشته باشیم که هر عمل جراحی ممکن است عوارضی نیز داشته باشد.

منبع: سینا

مطلب مرتبط:

تاتو سلامت پوست را تهدید می‌کند

آیا می دانید “تاتو” عوارض جدی دارد ؟

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ