راه های درمان تبخال

mirdamadian
رعایت این نکات در درمان تبخال موثر است

رعایت چند نکته در درمان شایع‌‌ترین نوع تبخال یعنی تبخال ناحیه اطراف لبها که اغلب هنگام بیماری یا اضطراب بروز میکند، موثر است.

یک نکته مهم این است که در این حالت مسواکی نو برای شستوشوی دندانها انتخاب کنید و بعد از بهبود بیماری حتما آن را دور بیندازید. همچنین مسواک خود را در جای خشک نگهداری کنید و هنگام استفاده از آن از تماس لبه خمیردندان با مسواک خودداری کنید.

کمپرس یخ میتواند به کاهش التهاب و ورم تبخال کمک کند اما قرار گرفتن در معرض باد و آفتاب بهبود تبخال را به تاخیر میاندازد.

استفاده از کرم ضد ویروس آسیکلوویر و قرار دادن لایه نازکی از آن با استفاده از گوشپاککن روی تبخال هر 6 ساعت، دوره تبخال را کوتاه نمیکند اما ریزش ویروس را از روی زخم افزایش میدهد، بنابراین در بهبود آن موثر است.

پزشکان اغلب برای خشک کردن تبخال ژل «بنزوئیل پروکسید» را نیز تجویز میکنند که میتوان روزی سه بار از آن استفاده کرد.شیوه سنتی استفاده از جوششیرین برای درمان تبخال توصیه نمیشود.

در نهایت ورزش، تمدد اعصاب و دورکردن افکارمنفی و کاهش فشارعصبی و استرس در درمان و پیشگیری از تبخال موثر است. ضمن اینکه بازگشت مکرر تبخال در اغلب افراد نشانه کمبود گروهی از ریزمغذیها مانند آهن و گروه ویتامین B است که میتوان با تامین آنها بازگشت تبخال را در این افراد متوقف کرد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ